7 kroków do stworzenia skutecznego posta
Chcesz pisać o swoich usługach tak, aby natychmiast wywołać pożądanie klientów na swoją usługę? Sprawić, aby spośród tysięcy wiadomości, jakie Twoi klienci przeglądają codziennie na swoich smartfonach lub (rzadziej) na komputerach, zatrzymali wzrok, choć na chwilę na tym, co Ty im masz do powiedzenia?
Aby to zrobić, musisz znać zasady tworzenia postów, które wysadzą Twoich klientów z krzesła!
1. Chcesz pisać dobre posty na Facebooka lub Instagrama? Poznaj potrzeby swojego klienta!
Zacznij od dogłębnego rozpoznania potrzeb swoich klientów. Z czym do Ciebie przychodzą? Dlaczego chcą tych efektów? Dla kogo? Jak im to pomaga w życiu? Im głębiej zejdziesz w prawdziwe motywacje klientów, tym lepiej napiszesz swoją ofertę. Jeśli chcesz pozyskać wartościowych klientów i zwiększyć sprzedaż, w swojej ofercie zawsze skupiaj się na przemyślanych rozwiązaniach problemów swoich klientów. Jak pogrupować swoich klientów i przygotować dla nich najlepsze strategie oferty, ceny i dotarcia dowiesz się w dokładnie w kursie online „Grupa docelowa, czyli przyciągaj właściwego klienta”
2. Zamieniaj cechy na korzyści
Wiesz już, czego pragną Twoi klienci. Teraz musisz pokazać im swój zabieg, usługę lub produkt w taki sposób, aby zobaczyli, jakie to niesie korzyści dla nich.
Spójrz na taki sposób opisania swojej oferty:
Lipoliza doprowadza do rozpadu komórek tłuszczowych.
Hybryda świetnie utwardza się w lampie UV.
Laser HiFu skraca włókna kolagenowe.
Mezoterapia prowadzi do biostymulacji i bio regeneracji skóry.
To wszystko to tylko opis cech Twoich usług – i do tego mega techniczny. W tej formie nie zwrócisz uwagi ludzi i nikomu niczego nie sprzedasz!
Zastanów się porządnie, jakie korzyści płyną z Twoich zabiegów i przedstaw je z perspektywy klienta. Jak zamienić cechę na korzyść? Możesz spróbować użyć określenia „dzięki czemu”:
Lipoliza doprowadza do rozpadu komórek tłuszczowych, dzięki czemu stracisz 3 cm w obwodzie po 1 zabiegu.
Laser HiFu skraca włókna kolagenowe, dzięki czemu natychmiast ujędrnia owal twarzy.
To, co napiszesz po „dzięki czemu”, to jest właśnie korzyść dla klienta. W swojej ofercie, poście czy innej formie komunikacji, zawsze zaczynaj jednak od podania korzyści! Spróbuj odwrócić ten model i rozpocząć od korzyści dla klienta, a następnie dostarcz uzasadnienia w postaci opisu, łącząc oba człony słowem „ponieważ”.
Laser Hi Fu natychmiast ujędrnia owal twarzy, ponieważ skraca włókna kolagenowe.
Hybryda utrzyma się na paznokciach nawet 21 dni, ponieważ świetnie utwardza się w lampie UV.
3. W swoich postach skupiaj się na pokazywaniu rozwiązań
Pamiętaj, że klienci nie kupują produktów czy usług, ale kupują rozwiązania swoich problemów. Nie potrzebujemy młotka, tylko narzędzia, które pomoże wbić gwóźdź. Ani lakieru hybrydowego, tylko pięknej stylizacji. Ani kwasu hialuronowego, tylko poczucia, że jestem atrakcyjna i świetnie wyglądam. Twoim zadaniem jest podsuwać klientom najlepsze rozwiązania ich problemów. Świetnym rozwiązaniem problemów klienta jest pakiet. Z artykułu “Pakiet, jako idealne rozwiązanie problemu klienta” dowiesz się, jakie są zalety tworzenia pakietów i jak to robić.
Pokaż klientom piękny efekt jako rozwiązanie ich problemów, podbij dobrze opisaną korzyścią, a na pewno będą chcieć tej usługi.
Na zdjęciu poniżej widzimy pięknie przedstawioną stylizację za pomocą lakieru hybrydowego. Rozwiązuje ona problem klienta, który można by ująć w ten sposób: „jaki manicure nadaje się do pracy dla businesswoman”. Zwróć uwagę, że cały wpis krąży wokół rozwiązania, jakim jest nienachalna i subtelna stylizacja hybrydą. Znajdziesz w nim mnóstwo opisanych korzyści: „eleganckie paznokcie do pracy dla kobiety sukcesu”, „przemycisz Twoją barwną osobowość w lekkiej odsłonie, bez nudy i zamknięcia w formalnych ryzach”.
Stań się ekspertem od rozwiązywania problemów swoich klientów! Często wstydzimy się sprzedawać swoje usługi. Nie chcemy być nachalni i obawiamy się odrzucenia, porażki. To najczęściej hamuje nas przed jakąkolwiek promocją naszej oferty. Brian Tracy, światowej sławy autor wielu książek z dziedziny psychologii sprzedaży, proponuje prosty mechanizm: zawsze myśl o sobie jako o konsultancie, który niczego nie chce nikomu sprzedawać, a jedynie pomóc dobrać możliwie najlepsze rozwiązanie. Taką właśnie rolę przyjmij. Spozycjonuj się jako konsultant. W końcu, kto inny lepiej niż Ty zna się na Twoich usługach? Na pewno nie Twój klient!
4. Zdobądź uwagę – zacznij posta od mocnego nagłówka i połącz z problemem
Pytania mają ogromną moc angażowania odbiorcy. Śmiało można powiedzieć, że są prawie zawsze skuteczniejsze niż zwykłe stwierdzenia. Dlatego, zaczynaj posty od mocnego pytania, które wprowadzą do problemu, z jakim zmaga się klient. Albo pokaż już na wstępie, że masz pomysł na rozwiązanie problemu. W ten sposób złapiesz uwagę klienta i dasz mu znać, że rozumiesz jego problem.
Przykładowe pytania, po jakie możesz sięgać:
„Czy wiesz, że…”, „Czy zdarza Ci się…”, „Szukasz sposobu na…”, „Masz już dość szukania”, „Zastanawiasz się, jak”
Jeśli połączysz pytanie z problemem klienta, może to wyglądać na przykład tak:
Szukasz sposobu na pozbycie się kłopotliwego owłosienia?
Masz już dość testowania setek nieskutecznych sposobów na pozbycie się kłopotliwego owłosienia?
Czy zdarza Ci się, że kiedy jesteś na plaży, ciągle myślisz o tym, jak wygląda Twoje linia bikini?
Czy czasem łapiesz się na tym, że wstydzisz się wyjść w stroju kąpielowym, bo nie czujesz się komfortowo?
Pytania mogą też świetnie naprowadzić na rozwiązanie problemu. Zobacz na to:
Czy znasz już skuteczny sposób na piękne i gładkie nogi?
Co takiego robią kobiety, które nie mają problemu z owłosieniem na nogach?
Czy można już po 2 zabiegach mieć gładkie, piękne nogi bez codziennej rutyny golenia?
Jak uzyskać piękne gładkie nogi bez wydawania fortuny?
Pomysłom nie ma końca. Jak się rozpędzisz w produkowaniu dobrych nagłówków, to już nikt nie zdoła Cie zatrzymać!
5. Dobry post uruchamia emocje
Masz już mocny, przyciągający uwagę nagłówek i co dalej?
Postaraj się pisać tak, żeby klient czytając Twój tekst, miał gęsią skórkę, a najlepiej dreszcze! Zrobisz to, jeśli uda Ci się uruchomić emocje. Dlaczego?
Bo to właśnie „emocje sprzedają”. Kupujemy emocjami, a nie, jakby mogło się wydawać rozumem i logiką. Racjonalizowanie przychodzi późnej, kiedy staramy się wytłumaczyć przed sobą nasze decyzje zakupowe. I tak to wygląda, że po zakupie n-tej pary butów, której tak naprawdę nie potrzebujemy, (ale przecież „wyglądają szałowo”) tłumaczymy sobie, że zakup był jak najbardziej racjonalny („były przecenione aż o 250 zł, to naprawdę niesamowita okazja”).
Spójrz na poniższe opisy. Które budzą Twoje emocje?
„Chrupiąca pizza pieczona w kamiennym piecu” czy „Smaczna pizza”
„Łosoś z dziewiczych strumieni Alaski” czy „Łosoś z Atlantycki”
„Modelowanie ust metodą dr Garunowej, którą pokochały gwiazdy” czy „Modelowanie ust”
I porównaj dla bardziej rozbudowanej wypowiedzi:
„W gabinecie mamy już nowe urządzenie do redukcji zmarszczek”
Czy
„Jestem strasznie podekscytowana, właśnie z gęsią skórką rozpakowuję nowiutki laser Hi Fu. Już nie mogę się doczekać pierwszych zabiegów dla Was!”
Staraj się używać zniewalające i naładowane emocjami przymiotniki – potrafią one podnieść efektywność nijakiego tekstu.
Poruszające, intrygujące zdjęcia to również ogromna przestrzeń do budowania emocjonalnego przekazu. Poniżej mamy terapeutę, który zapowiada masaż na plaży w Tajlandii – w tle szumiące fale bezkresnego morza, palmy i rybackie kutry. Skusisz się na taki masaż?
6. Wezwij do działania
Jak już masz rozgrzanego klienta, któremu barwnie zwizualizowałeś jego problem i jest gotowy podjąć rozwiązanie, które mu proponujesz, nie zostawaj go bez instrukcji, co ma dalej zrobić! Powiedz mu dokładnie, jaką akcję ma wykonać – czyli wezwij do działania!
Może Ci wydawać się to dziwne, ale ludzie potrzebują konkretnych wskazówek. Jakich? No właśnie takich jak:
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej
Zarezerwuj teraz!
Zapytaj o cenę
Daj znać w komentarzu, czy się zgadzasz…
Weź długopis do ręki i zapisz…
Chcesz skorzystać z rabatu? Zadzwoń teraz!
Podoba Ci się ten artykuł? Czytaj dalej!
7. Obraz jest wart tysiąca słów
Bardzo ważnym elementem Twojej oferty jest obraz. Dobre zdjęcie potrafi natychmiast przykuć uwagę odbiorcy.
Kilka praktycznych wskazówek, jakich zdjęć używać:
- Patrzymy tam, gdzie patrzą inni. Jeśli chcesz zwrócić uwagę klientów na jakiś element Twojej oferty, możesz spreparować takie zdjęcie (wyciąć postać w remove.bg i dołożyć napis lub grafikę w Canva.com)
- Twarz ma magiczną moc przyciągana. Jeśli patrzymy się ze zdjęcia prosto na odbiorcę – budujemy relację i zaangażowanie. Chcesz nawiązać kontakt z potencjalnym klientem? Pokazuj swoją twarz, rób LIVE’y i nakręcaj wideo!
- Używaj prostych grafik, nieprzeładowanych tekstem. Pamiętaj, że masz niezmiernie mało czasu, aby przyciągnąć uwagę klienta. Dobrze się zastanów, co chcesz pokazać.
Podsumowując – pisanie dobrych postów nie jest trudne. Pamiętaj o tych 7 krokach, a stworzysz elektryzujące posty! Pamiętaj też, że nawet najlepiej napisana oferta nie będzie miała sensu, jeśli nie będzie zyskowna! Tutaj sprawdzisz, jak rewidować ofertę i wprowadzać zyskowne zabiegi.