• Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt

Masz pytania?
+48 663 664 441
trener@joannamaczka.pl
RejestrujZaloguj
Joanna Mączka
  • Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
      • Cart

        1

    6 trudnych sytuacji w gabinecie kosmetycznym

    • Wysłane przez Joanna Mączka
    • Kategorie Klient, Kosmetyki, Sprzedaż
    • Data 8 listopada 2021

    Jak stawić czoła trudnym lub krępującym sytuacjom w gabinecie? Klient wymusza rabat? Notorycznie spóźnia się na wizytę? 2 klientów stawia się na zabieg do Ciebie o tej samej godzinie? A może pyta o zabieg, którego nie masz w ofercie?

    Z każdej sytuacji możesz wybrnąć nie tylko z twarzą, ale zyskując jako specjalista, który świadczy świetne usługi, wykazuje się profesjonalizmem i zyskuje szacunek klientów.

    Poniżej 6 często spotykanych sytuacji w gabinecie kosmetycznym, które potrafią przyprawić o dreszcze.

    #1 Kiedy klient prosi o rabat

    Jak reagujesz, kiedy klient prosi o rabat?

    Dajesz? Odmawiasz? A może niektórym klientom dajesz, a innym odmawiasz?

    Ja proponuję 2 sprawdzone techniki.

    Spróbuj takiego podejścia – możesz powiedzieć: „Chętnie dajemy rabaty przy zamówieniach powyżej 1000 zł. Czy chciałaby Pani dobrać jakieś zabiegi?” W ten sposób jasno informujesz klienta, że dajesz rabaty, ale na zasadach, które Ty ustalasz.

    Jeśli klient wymusza rabat, możesz powiedzieć: „Niestety nie mogę udzielić Pani dodatkowego rabatu, ponieważ … (np. wartość tego zamówienia jest za mała), ale to co mogę zrobić/zaoferować to (alternatywa, np. tańszy zabieg w godzinach o najmniejszym obłożeniu)

    W ten sposób nie zostawiasz klienta z niczym – oferujesz mu alternatywę. I oczywiście taką, która jest dla Ciebie najbardziej korzystna.

    Prowadzenie zyskownego salonu polega nie tylko na perfekcyjnej obsłudze klienta, ale również na ochronie własnych zysków.

    #2 Klientka notorycznie spóźnia się na wizytę

    Jak radzić sobie ze spóźnialskimi? Sporadyczne spóźnienie to nie zbrodnia, ale co robić z klientami, którzy zawsze się spóźniają?

    Po pierwsze, ustal wewnętrznie, jakie spóźnienie jest dopuszczalne. Czy jesteś w stanie wykonać zabieg w krótszym czasie niż zarezerwowany, bez obniżania jego jakości?  Nie musisz pracować w stresie i pośpiechu, ryzykując, jak w walącym się dominie, opóźnieniami wizyt kolejnych klientów!

    Co możesz zrobić, aby zaradzić sytuacji?

    • Rezerwuj czas usługi „z zapasem”, aby jedna spóźniona wizyta nie miała efektu na wszystkie inne tego dnia
    • Wyślij SMSa, w którym poprosisz o przybycie przed czasem. Pamiętaj, że aby odnieść pożądany skutek, musisz podać podwód, np.: „Zapraszamy 15 minut przed czasem, w tym czasie można wypić kawę/wykonać diagnozę skóry…”
    • Uprzedź spóźnialskich, że punktualne przybycie jest kluczowe dla wykonania pełnego zabiegu „Prosimy o przybycie na czas, tego dnia mamy bardzo napięty grafik – wszelkie spóźnienia mogą skutkować koniecznością przełożenia wizyty na inny termin”. Wizja niezrobionych paznokci na weekend, wesele czy inną okazję może podziałać jak płachta na byka (skłonić klientów do większej dyscypliny!)
    • W krytycznych sytuacjach, kiedy opóźnienie przekracza to dopuszczalne, możesz powiedzieć „Niestety, zostało tylko xxx zarezerwowanego czasu, nie jesteśmy wykonać pełnego zabiegu w tym czasie…”

    Zdecyduj, jakie są optymalne granice pomiędzy elastycznością w reagowaniu na sytuacje nieprzewidziane, a asertywnością w dyscyplinowaniu klientów, którzy uporczywie nie stosują się do zasad obowiązujących w Twoim gabinecie. Weź pod uwagę różne czynniki, również komfort i jakość swojej pracy i pracy Twojego zespołu, jak również jakość obsługi wszystkich klientów swojego salonu.

    #3 Klient składa reklamację

    To chyba jedna z trudniejszych sytuacji, zgodzisz się?

    Jeśli klient mówi, że nie jest zadowolony, pytanie brzmi, do czego porównuje? Jaki ma punkt odniesienia? Czego oczekiwał, a nie dostał?

    Tutaj warto:

    – wesprzeć się zdjęciami „przed” – w przypadku zbiegów z zakresu kosmetologii, klienci często nie widzą różnicy, ponieważ widzą się codziennie w lustrze i efekt zmiany rozmywa się. Dlatego potrzebujesz zdjęć „przed”. Uczyń z tego rutynę!

    – odwołać się do regulaminu – mówi się, że umowy są na „złe czasy”. I właśnie takim wsparciem jest dla Ciebie regulamin. Jeśli danej sytuacji nie da się rozwiązać inaczej, zawsze możesz powiedzieć: „zgodnie z naszym regulaminem (który przecież klient podpisał zapisując się na pierwszą wizytę) dokonujemy jednej poprawki/przyjmujemy reklamacje do 3 dni/robimy abc…” Ty ustalasz zasady.

    Generalnie chodzi o to, aby w sytuacjach trudnych nie polegać wyłącznie na subiektywnych osądach, ale odnieść się do czegoś obiektywnego.

    #4 Klient pyta o zabieg, którego nie masz w ofercie

    Co robisz w takiej sytuacji?

    Jeśli mówisz „przepraszam, ale nie mamy takiego zabiegu w ofercie” i na tym kończysz, to zamykasz potencjał do dalszej sprzedaży.

    W rozmowie z klientem zawsze warto budować dialog i pomost do dalszej współpracy, dlatego można powiedzieć „Jeśli chodzi o masaże na ciało/zabiegi na cellulit/twarz, najczęściej wybierane zabiegi w naszym salonie to…  W ten sposób nie tylko skupiasz uwagę klienta na tym, co jesteś w stanie mu dać w ramach swojej oferty, ale również dajesz społeczny dowód słuszności („inni to wybierają, musi być dobre!”)

     #5 Dwóch klientów zostało umówionych na tę samą godzinę

    Nieprawdopodobne? A jednak te pomyłki zdarzają się cały czas. Z winy naszej lub klienta. Co warto zrobić, jeśli dwóch klientów stoi przy recepcji i domaga się usługi, na którą zostali umówieni? Przede wszystkim zachowaj zimną krew. Panika w tej sytuacji nie pomoże Ci rozwiązać problemu.

    Co warto zrobić? Sprawdź poniższe opcje:

    • czy jednemu z klientów pasuje zmiana terminu?
    • czy da się opóźnić wizytę kolejnej klientki?
    • jeśli żaden z powyższych scenariuszy nie wchodzi w grę – co można zaoferować klientowi, który czeka? Może np. maska na twarz/dłonie?
    • wyraź żal, z powodu zaistniałej sytuacji, to zwykle rozbraja bojowo nastawionych klientów, np.:„Przykro mi z powodu tej sytuacji. Jeśli zgodzi się Pani poczekać 20 min zrobię w tym czasie nawilżającą maskę na dłonie”

    #6 Klient odwołuje wizytę w ostatniej chwili

    Jak uchronić się przed utratą obrotów na skutek odwoływania wizyt przez klientów w ostatnim momencie?

    Ta sytuacja to prawdziwe utrapienie wielu gabinetów. Co możesz zrobić, aby minimalizować odwoływanie wizyt?

    • Przypominaj SMSami o wizycie dwa dni lub dzień przed wizytą
    • Od nowych klientów pobieraj zadatki – to coraz bardziej powszechna i akceptowana forma bezzwrotnej zaliczki. Jeśli klient wpłaca zadatek, nawet drobny, czuje większą presję, aby stawić się na usługę. W końcu ma do stracenia…zadatek.
    • Poinformuj klienta, że zgodnie z regulaminem, po 3 odwołanych wizytach nie umawiasz już na kolejne

    Jeśli, pomimo wysiłków, nie uda się do końca zapanować nad „niezdyscyplinowanymi” klientami, zawsze możesz zadać sobie pytanie – czy na takich klientach naprawdę Ci zależy? Nie stawiają się na wizytę pomimo przypomnień na SMSa i zapłaconych zadatków. Może czas się po prostu pożegnać i skupić na klientach, którzy traktują Cię z należytym szacunkiem?

    Jak widzisz, sytuacje „trudne” to również dobra okazja do zaznaczenia terytorium swojej marki, swoich zasad, podkreślenia tego, co dla Ciebie ważne. Powalająca obsługa klienta to ogromny wyróżnik gabinetu, a to jak asertywnie reagujesz na sytuacje „trudne” to kolejna okazja aby pokazać swoją klasę! Jeśli chcesz zwiększyć swoją skuteczność reagowania na sytuacje problematyczne,  obiekcje klientów oraz nauczyć się technik sprzedawania usług i kosmetyków w salonie kosmetycznym, koniecznie sprawdź terminy kolejnych szkoleń „7 kroków skutecznej sprzedaży w gabiecie beauty”

    • Udostępnij:
    Joanna Mączka

    Działam w branży beauty jako praktyk marketingu od ponad 20 lat, w branżach kosmetyków, manicure hybrydowego, make up i medycyny estetycznej. Kocham dzielić się wiedzą z wszystkimi, którzy tego potrzebują, dlatego na swoim koncie mam mnóstwo przeprowadzonych szkoleń, konferencji branżowych oraz webinariów. Zapraszam Ciebie serdecznie na mój kurs online, dedykowany specjalnie gabinetom zabiegów estetycznych, urody i SPA.

    Poprzedni post

    Jak wykorzystać emocje w sprzedaży usług i kosmetyków w gabinecie beauty?
    8 listopada 2021

    Następny wpis

    Tatuaże klasy premium, czyli jak tworzyć pożądaną markę? Wywiad ze studiem tatuażu autorskiego Radom Ink
    6 grudnia 2021

    Może Ci się spodobać

    Instagram-trendy-no-filter-joanna-maczka
    Jak skutecznie sprzedawać w gabinecie beauty – bez wciskania?
    4 maja 2025
    Strategie cenowe_Salon masaz_joanna maczka
    Jak zarabiać więcej dzięki strategii wyższej ceny?
    1 listopada 2024
    5 sekretow skutecznej sprzedazy joanna maczka_2
    5 sekretów skutecznej sprzedaży
    19 listopada 2023

    Produkty

    • Promocja! Nagranie z Webinaru VIP "Jak stworzyć cennik, który zarabia?" plus Kalkulator Zyskowności Oferty
      Nagranie z Webinaru VIP „Jak stworzyć cennik, który zarabia?” plus Kalkulator Zyskowności Oferty 96.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 96.00 zł.67.00 złAktualna cena wynosi: 67.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! Webinar  "Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?"
      Webinar „Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?” 57.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 57.00 zł.39.00 złAktualna cena wynosi: 39.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! E-book "26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama"
      E-book „26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama” 119.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 119.00 zł.37.00 złAktualna cena wynosi: 37.00 zł.
      Dodaj do koszyka

    Najnowsze kursy

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    (+48) 663 664 441

    trener@joannamaczka.pl

    Twoje konto

    • Moje konto
    • Mój profil
    • Zapłać – zamówienie
    • Koszyk

    Linki

    • Sklep
    • Zarejestruj się
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Polecane

    • Pozyskiwanie klientów
    • Skuteczna sprzedaż
    • Rolki na Instagramie

    Popularne

    • Kursy on-line
    • Pobierz E-book
    • Pozyskiwanie klientów

    Joanna Mączka © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    • Polityka prywatności

    Zaloguj się przy użyciu konta

    Zgubiłeś hasło?

    Nie masz konta? Zarejestruj już się teraz

    Zarejestruj się teraz

    Jesteś już użytkownikiem? Zaloguj się