• Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online “Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt

Masz pytania?
+48 663 664 441
trener@joannamaczka.pl
RejestrujZaloguj
Joanna Mączka
  • Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online “Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
      • Cart

        1

    Przestań wozić taczki z gruzem. Zajmij się strategią!

    • Wysłane przez Joanna Mączka
    • Kategorie Media Społecznościowe, Strategia
    • Data 20 kwietnia 2024

    Wiesz, jaki jest nr 1 powód słabych wyników w social media? Braku zasięgów, followersów, reakcji czy braku zapisów na zabiegi? Może myślisz, że to kwestia braku znajomości algorytmów albo tricków na zwiększanie wyświetleń rolek? Myślisz sobie “gdyby tylko moje posty miały szersze dotarcie, statystycznie, więcej osób umawiałoby się na wizyty”.  Prawda? Nie do końca. Jeśli nie potrafisz angażować klientów na każdym etapie interakcji z Twoją marką, będziesz mieć zasięgi, ale na pewno nie kupujących klientów. Z zasięgów i lajków nie opłacisz czynszu. U podstaw wszystkich problemów leży brak strategii działania w social media.

    Działania bez jasnej wizji i strategii są chaotyczne i bywają bardzo męczące, a publikowanie „na czuja” zwykle przynosi słabe efekty. To jak wożenie taczek z gruzem – czujesz się świetnie – biegasz, działasz, jesteś w ruchu – masz wrażenie, że dużo robisz. Dzieje się! Tylko…po co wozić gruz?  Skoro nie wiadomo jaki jest cel, to trudno zmierzyć, czy udało się go osiągnąć. Polecam Ci poważnie przemyśleć fundamenty działania w social mediach. Chyba, że po prostu lubisz śpiewać i tańczyć – dla czystej rozrywki.

    Trochę psychologii, czyli jak ludzie kupują?

     

    Pozwól, że Ci przypomnę, jak ludzie naprawdę kupują. Proces zakupowy to nie „zdarzenie”, budowanie relacji z potencjalnym klietem. Stąd nazwa – ścieżka klienta, tunel lub lejek zakupowy. Lejek ma szerokie wejście i wąskie ujście, co doskonale obrazuje transformację potencjalnie zainteresowanego, w kupującego klienta: wiele osób wpada do lejka, ale tylko niewielka ich część przejdzie przez sito. Zobaczmy, jak wygląda ta podróż i jak zaopiekować się potrzebami Twoich klientów na każdym etapie lejka.

    Daj się poznać

    Nie kupujemy od osób, których zupełnie nie znamy, a klienci rzadko kupują „z marszu”, przynajmniej, jeśli mówimy o usługach, które kosztują więcej niż kilka, kilkanaście złotych. Usługi w branży beauty do tanich nie należą – towarzysza im również duże koszty społeczne (co inni na to powiedzą?) i emocjonalne (jak ja się będę z tym czuć?). Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić klientom to bezpieczeństwo – dać się poznać od najlepszej strony – jako ekspert w swojej branży. To znacząco obniża poziom ryzyka zakupowego.

    Na tym etapie ważne jest budowanie maksymalnej liczby kontaktów. Pamiętaj o zasadzie lejka – na górze musi być maksymalnie szeroko. Różne osoby będą „wpadać” na Twój profil, z których tylko niewielka część dotrze na sam koniec tunelu.

    Na tym etapie trzeba budować szeroki zasięg poprzez organicznie zasięgowe rolki, słowa kluczowe, hasztagi, dobry opis konta. Szybkie dotarcie do nowych klientów mogą zapewnić Ci również remiksy z rolkami, które już mają duże zasięgi albo w wersji płatnej – reklama.W tym kursie uczę sposobów budowania zasięgu w social media.

    Niech Cię polubią

    Na kolejnym etapie chodzi o to, aby osoby, które zobaczyły Twoje treści, zainteresowały się nimi i z biernych obserwatorów stały się Twoimi followersami, czyli polubiły – Ciebie oraz Twoje konto.

    Badania pokazują, że chętniej wchodzimy w interakcję z osobami, które lubimy. Jak wzmacniać tę sympatię? Wykaż się empatią i zrozumieniem, skracaj dystans. Pokaż twarz, daj się poznać. Bądź autentyczny.  Daj się polubić. Aby to się wydarzyło musisz mieć nie tylko treści wartościowe dla Twoich odbiorców, ale również aktywnie zachęcać ich do interakcji.

    Jeśli chcesz, aby klienci przeszli ten etap lejka musisz zachęcać ich do polubienia Twojego profilu. Pamiętaj, to wcale nie oczywiste, że odbiorcy, którzy oglądają Twoje rolki, automatycznie wejdą w Twój profil, aby go polubić. Codziennie jesteśmy wystawiani na masę komunikatów, które chętnie skrolujemy, ale znacznie rzadziej wchodzimy w głębszą interakcję.

    Zaufanie – klucz do kupowania

    Kolejny etap lejka to zaangażowanie Twoich obserwujących. Zaufanie to klucz do udanych transakcji. Pokaż dowody na to, że warto Ci zaufać – Twoich zadowolonych klientów, opinie, gwarancje. Rozwijaj relację, wzbudź ciekawość oferty.

    Skoro odbiorcy już Cię znają, lubią – pokaż, jak skutecznie rozwiązujesz ich problemy. Nic tak nie budzi zaufania, jak opinie innych ludzi. Klienci dzisiaj w znacznie mniejszym stopniu ufają markom – ważniejsze są rekomendacje innych ludzi. Zawsze myśl, jak możesz pozyskać opinię od zadowolonego klienta, bo to Twoja przepustka do większych przychodów.

     

    Kupują!

    Dopiero jak Cię poznają, polubią i zaufają Ci – będą chcieli zapisać się na usługę u Ciebie. Być może potrzebowali czasu, aby przejść tę ścieżkę, ale w końcu są gotowi. Czy potrafisz to zmonetyzować?

    Kluczowe na tym etapie będą Twoje kompetencje w komunikacji: umiejętność przenoszenia rozmów na DM, zaciekawiania ofertą, używania technik sprzedaży. Masz zainteresowanego klienta, nie s*ieprz tego!

    Każdy klient musi przejść pełną ścieżkę, aby zaczął efektywnie od Ciebie kupować. Dlatego właśnie Twój profil powinien zawierać treści, które pomagają obserwującym przejść od wstępnego zainteresowania do gotowości do kupowania. W tym celu musisz przygotować różnorodne poty, które będą odpowiadały na potrzeby Twoich klientów na każdym etapie lejka. W ten sposób pomożesz im przebrnąć przez wstępne obiekcje i doprowadzić ich prosto do celu.

    Jeśli chcesz mieć więcej obserwujących

     

    Zachęcaj do obserwacji profilu na różne sposoby – mów o tym w rolkach, dodawaj odpowiednie naklejki, zapraszaj do polubienia w opisie posta. Oczywiście podstawą będzie zawsze dobra, wartościowa treść. Pamiętaj o wezwaniu do działania (CTA) – to ważna motywacja!

    Jeśli chcesz mieć więcej zapisów na usługi

    Zadbaj o to, aby każdy post i rolka zachęcały do zapisów. Ułatwiaj zapisy przez aktywny link w bio, a w opisie pod postem zostaw nr telefonu lub zachęć do kontaktu przez DM.

    Jeśli chcesz docierać do nowych klientów w okolicy warto posiadać jakiś kalendarz wizyt online np. Booksy. Jeśli nadal bazujesz na tradycyjnym kalendarzu, pamiętaj, że klienci, szczególnie młodsi, rzadko dzwonią, aby umówić się na wizytę. Posiadanie takich opcji jest dowodem na to, że rozumiesz, jak dzisiaj funkcjonuje biznes i jesteś gotowa na przyjęcie nowych klientów! Nie masz jeszcze Booksy? Skorzystaj z kodu rabatowego TrenerM i odbierz 3 miesiące subskrypcji za darmo.

    Jak widzisz, droga do zakupów nie jest krótka, ale warto świadomie budować ten lejek, bo to najbardziej skuteczna metoda pozyskania lojalnego klienta.

    • Udostępnij:
    author avatar
    Joanna Mączka

    Działam w branży beauty jako praktyk marketingu od ponad 20 lat, w branżach kosmetyków, manicure hybrydowego, make up i medycyny estetycznej. Kocham dzielić się wiedzą z wszystkimi, którzy tego potrzebują, dlatego na swoim koncie mam mnóstwo przeprowadzonych szkoleń, konferencji branżowych oraz webinariów. Zapraszam Ciebie serdecznie na mój kurs online, dedykowany specjalnie gabinetom zabiegów estetycznych, urody i SPA.

    Poprzedni post

    5 sekretów skutecznej sprzedaży
    20 kwietnia 2024

    Następny wpis

    Jak zwiększyć zasięgi w social media dzięki komunikacji video?
    1 czerwca 2024

    Może Ci się spodobać

    pexels-george-milton-6954220 (1)
    Jak zwiększyć zasięgi w social media dzięki komunikacji video?
    1 czerwca, 2024
    5 sekretow skutecznej sprzedazy joanna maczka_2
    5 sekretów skutecznej sprzedaży
    19 listopada, 2023
    baner_reklama w branzy beauty
    Jak zarobić dodatkowe 41 tyś. w 30 dni z budżetem na reklamę 460 zł?
    16 października, 2023

    Szukaj

    Kategorie

    • APlikacje
    • Blog
    • Budowa Marki
    • Cena
    • Design / Branding
    • Facebook
    • Finanse
    • Grupa Docelowa
    • Instagram
    • Klient
    • Kosmetyki
    • Media Społecznościowe
    • Narzędzia
    • Oferta
    • Planowanie
    • Program lojalnościowy
    • Promocja
    • Psychologia sprzedaży
    • Reklama
    • Sprzedaż
    • Strategia
    • szkolenie
    • Treści
    • Video
    • Wywiady

    Produkty

    • Promocja!
      Nagranie z Webinaru VIP “Jak stworzyć cennik, który zarabia?” plus Kalkulator Zyskowności Oferty 96.00 zł 67.00 zł
      Dodaj do koszyka
    • Promocja!
      Webinar “Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?” 57.00 zł 39.00 zł
      Dodaj do koszyka
    • Promocja!
      E-book “26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama” 119.00 zł 37.00 zł
      Dodaj do koszyka

    Najnowsze kursy

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    (+48) 663 664 441

    trener@joannamaczka.pl

    Twoje konto

    • Moje konto
    • Mój profil
    • Zapłać – zamówienie
    • Koszyk

    Linki

    • Sklep
    • Zarejestruj się
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Polecane

    • Pozyskiwanie klientów
    • Skuteczna sprzedaż
    • Rolki na Instagramie

    Popularne

    • Kursy on-line
    • Pobierz E-book
    • Pozyskiwanie klientów

    Joanna Mączka © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    • Polityka prywatności

    Zaloguj się przy użyciu konta

    Zgubiłeś hasło?

    Nie masz konta? Zarejestruj już się teraz

    Zarejestruj się teraz

    Jesteś już użytkownikiem? Zaloguj się