• Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt

Masz pytania?
+48 663 664 441
trener@joannamaczka.pl
RejestrujZaloguj
Joanna Mączka
  • Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
      • Cart

        0

    Jak podwyżka ceny może uratować Twój biznes?

    • Wysłane przez Joanna Mączka
    • Kategorie Cena, Finanse, Sprzedaż, Strategia
    • Data 22 lipca 2022

    Pracujesz po 12 godzin, ale zysków jakoś nie widać? Przyjmujesz klientów nawet po godzinach, ale jedyne, co rośnie, to poziom Twojej frustracji? Dookoła wszystko drożeje, ale nie u Ciebie? Oto 3 krótkie lekcje biznesu, które pokażą Ci, dlaczego czasem warto podjąć ryzyko i zwiększyć swoje ceny.

     

    Podwyżka ceny najszybciej zwiększy Twoją zyskowność

     

    Badanie przeprowadzone przez Hermana Simona pokazało wpływ różnych elementów na zyskowność. Analizie poddano zwiększenie ceny usług, redukcję kosztów stałych i zmiennych, zwiększenie wolumenu sprzedaży. Okazuje się, że zmiana wszystkich tych czynników odgrywa istotną rolę w zwiększaniu poziomu zysków, ale jeden znacząco bardziej niż inne. To właśnie podwyżka ceny w największym stopniu prowadzi do wzrostu rentowności.

     

    Podwyżka pomoże Ci odsiać klientów na nierentowne usługi

     

    Jeśli dokładnie przeanalizujesz swoje usługi, może okazać się, że tylko część z nich przynosi Ci zadowalające zyski, a część usług ledwo na siebie zarabia albo, co gorsza, przynosi stratę. Aby zobaczyć, które Twoje usługi wymagają zupełnie innego podejścia – zwiększenia ceny, zmniejszenia kosztów, skrócenie czasu, a być może w ogóle zmiany struktury samej usługi, uzupełnij ten prosty kalkulator zyskowności usług. Zobaczysz wyraźnie, gdzie musisz zwiększyć cenę (albo będziesz pracować poniżej kosztów). Obawiasz się, że klienci odejdą? Być może po prostu uwolnisz się od wykonywania drobnych, nieopłacalnych usług. A ci, co odejdą, zwolnią Ci miejsce w grafiku na bardziej dochodowe usługi!

    Zrobiłaś podwyżkę i co dalej?

     

    Powyższy scenariusz zadziała tylko wtedy, jeśli faktycznie przeznaczysz „odzyskany” czas na usługi o wyższych marżach. Zobacz, jak to rozegrał jeden z moich klientów –  salon kosmetyczny w małym mieście.

     

    Po kalkulacji roboczogodziny i nieuniknionym zderzeniu się z rzeczywistością, podjęto odważną decyzję ozmianie cennika. Przeprowadzona została podwyżka cen na usługach nierentownych, w tym przypadku było to zagęszczanie rzęs i przedłużane paznokci żelem. Podwyżka skutecznie zniechęciła pojedynczych klientów na te usługi, dzięki czemu salon uzyskał dodatkowe 2 godziny w grafiku, które przeznaczył na bardziej rentowne zabiegi, w oparciu o nowoczesne technologie aparaturowe.

     

    Efekt? 2 dodatkowe godziny tygodniowo w grafiku i 30% więcej przychodu!

     

    Twój grafik pęka w szwach?

     

    Jeśli działasz w najbardziej komfortowym scenariuszu – masz grafik pełen klientów i chcesz ograniczyć ich liczbę, to podwyżka zrekompensuje Ci ilościową stratę. Jeśli jednak nisko marżowe zabiegi stanowią dużą cześć Twojego obrotu – działaj ostrożnie. Zapewne nie chcesz nieprzemyślaną podwyżką odciąć sobie połowy biznesu? Jeśli usunięcie drobnych rutynowych usług z cennika wiąże się dla Ciebie z ryzykiem – postaw na solidną komunikację pozostałych usług, aby pozyskać nowych klientów w tę uwolnioną przestrzeń.

     

    Podwyżka powinna być uzasadniona i wynikać z wartości, jaką dajesz klientom. Twoje ceny to ważna część strategii całej marki gabinetu – dobrze to sobie poukładaj. Prowadzenie biznesu wymaga ciągłego testowania i podejmowania odważnych decyzji. Brania na siebie skalkulowanego ryzyka i działania w niepewności! Jeśli nagrodą ma być zyskowny salon, który daje ponadprzeciętną satysfakcję, to może warto?

    A jeśli zastanawiasz się, jak „sprzedać” klientom informację o podwyżce, sprawdź 5 sposobów w e-booku „Jak przeprowadzić podwyżkę ceny i nie stracić klientów”.

    • Udostępnij:
    Joanna Mączka

    Działam w branży beauty jako praktyk marketingu od ponad 20 lat, w branżach kosmetyków, manicure hybrydowego, make up i medycyny estetycznej. Kocham dzielić się wiedzą z wszystkimi, którzy tego potrzebują, dlatego na swoim koncie mam mnóstwo przeprowadzonych szkoleń, konferencji branżowych oraz webinariów. Zapraszam Ciebie serdecznie na mój kurs online, dedykowany specjalnie gabinetom zabiegów estetycznych, urody i SPA.

    Poprzedni post

    Ankieta online, czyli jak badać motywacje klientów?
    22 lipca 2022

    Następny wpis

    Jak sprzedawać usługi w pakiecie, drożej?
    11 sierpnia 2022

    Może Ci się spodobać

    Instagram-trendy-no-filter-joanna-maczka
    Jak skutecznie sprzedawać w gabinecie beauty – bez wciskania?
    4 maja 2025
    Strategie cenowe_Salon masaz_joanna maczka
    Jak zarabiać więcej dzięki strategii wyższej ceny?
    1 listopada 2024
    pexels-george-milton-6954220 (1)
    Jak zwiększyć zasięgi w social media dzięki komunikacji video?
    1 czerwca 2024

    Produkty

    • Promocja! Nagranie z Webinaru VIP "Jak stworzyć cennik, który zarabia?" plus Kalkulator Zyskowności Oferty
      Nagranie z Webinaru VIP „Jak stworzyć cennik, który zarabia?” plus Kalkulator Zyskowności Oferty 96.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 96.00 zł.67.00 złAktualna cena wynosi: 67.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! Webinar  "Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?"
      Webinar „Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?” 57.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 57.00 zł.39.00 złAktualna cena wynosi: 39.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! E-book "26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama"
      E-book „26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama” 119.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 119.00 zł.37.00 złAktualna cena wynosi: 37.00 zł.
      Dodaj do koszyka

    Najnowsze kursy

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    (+48) 663 664 441

    trener@joannamaczka.pl

    Twoje konto

    • Moje konto
    • Mój profil
    • Zapłać – zamówienie
    • Koszyk

    Linki

    • Sklep
    • Zarejestruj się
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Polecane

    • Pozyskiwanie klientów
    • Skuteczna sprzedaż
    • Rolki na Instagramie

    Popularne

    • Kursy on-line
    • Pobierz E-book
    • Pozyskiwanie klientów

    Joanna Mączka © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    • Polityka prywatności

    Zaloguj się przy użyciu konta

    Zgubiłeś hasło?

    Nie masz konta? Zarejestruj już się teraz

    Zarejestruj się teraz

    Jesteś już użytkownikiem? Zaloguj się