• Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt

Masz pytania?
+48 663 664 441
trener@joannamaczka.pl
RejestrujZaloguj
Joanna Mączka
  • Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
      • Cart

        0

    Jak wykorzystać trendy na rynku męskiej pielęgnacji do rozwoju oferty gabinetu?

    • Wysłane przez Joanna Mączka
    • Kategorie Budowa Marki, Design / Branding, Oferta
    • Data 5 lipca 2021

    Mężczyzna korzystający z usług kosmetologa czy lekarza medycyny estetycznej nikogo już dziś nie dziwi. W światowych klinikach medycyny estetycznej panowie stanowią nawet do 40% pacjentów! Choć taki odsetek męskich klientów dla wielu gabinetów to pewnie nadal rzadkość, bez wątpienia rynek męskiej pielęgnacji i estetyki zasługuje na uwagę. W Polsce, aż 39% mężczyzn deklaruje, że odwiedza gabinety kosmetyczne. Te deklaracje mogą wyglądać bardzo optymistycznie, ale dynamika rozwoju rynku męskiej pielęgnacji – to już twardy fakt.

    Od drwala do super drwala

     

    Przez ostatnie lata podejście mężczyzn do dbania o siebie zmieniło się dramatycznie. Od nieokrzesanego drwala, którego trudno było namówić na coś więcej niż dezodorant i szampon, rośnie ogromny segment nowoczesnych facetów, którzy gotowi są przeznaczyć sporo pieniędzy na zatrzymanie oznak upływu czasu i podtrzymanie męskiej atrakcyjności. W Polsce ok 4,3 mln mężczyzn używa kremy do twarzy (TGI, 2020). To segment o największej dynamice wzrostu w ciągu ostatnich 10 lat. Rozwój salonów barberskich pokazuje, jak bardzo mężczyźni lubią mieć swoje miejsca i dedykowane rozwiązania. W miarę jak mężczyźni stają się bardziej odważni w kwestii piękna, światowe koncerny L’Oreal czy Shiseido wprowadzają kolejne linie kosmetyków kolorowych i specjalistycznych marek przeznaczonych wyłącznie dla mężczyzn.

    Mężczyzna – dobry klient?

     

    Z jakich zabiegów w gabinecie beauty korzystają mężczyźni? Z ankiety, którą przeprowadziłam na Instagramie wśród gabinetów kosmetycznych i klinik medycyny estetycznej wynika, że panowie chętnie korzystają z masażu, peelingu, zabiegów trychologicznych, oczyszczania wodorowego, mezoterapii, no i oczywiście botoksu.

     

    Mężczyzna to często „łatwiejszy w obsłudze” klient niż kobieta, ponieważ:

    • ma większe zaufanie do specjalisty, jest zdyscyplinowany i trzyma się zaleceń zabiegowych
    • jasno komunikuje swoje problemy i szybciej podejmuje decyzje
    • jest mniej skłonny do eksperymentowania, dlatego też bardziej lojalny w stosunku do salonu i raz wybranych kosmetyków
    • jest nastawiony na efekt, za który chętniej płaci

     

    A jeśli chcesz zainteresować faceta kosmetykami – nie mów o zmarszczkach, spa czy składnikach! Postaw na wygodę i pokaż, że to działa. Najlepiej szybko.

    Zmarszczki? Poproszę!

    Ze względu na inną budowę skóry, faceci mają inne potrzeby niż kobiety. Męska skóra na twarzy jest grubsza o ok 25% od skóry kobiety i inaczej się starzeje. Stężenie włókien kolagenowych w organizmie męskim jest większe. Ponadto mężczyźni mają więcej gruczołów łojowych i potowych, co powoduje, że mają mniej zmarszczek, a procesy starzenia przebiegają bardziej korzystnie.

    Faceci inaczej mówią też o swoich potrzebach niż kobiety. Zmarszczki? Muszą być! Przecież świadczą o życiowym doświadczeniu. To, czego panowie potrzebują najbardziej to usunięcie oznak zmęczenia i zatrzymanie atrakcyjności fizycznej.

    Skoro mają grubszą skórę, to dla prawdziwych efektów potrzebują składników aktywnych, w większych stężeniach. Ponadto, mężczyźni lubią działać kierunkowo, a ich podstawowe problemy to:

    • Sucha skóra
    • Przetłuszczająca się skóra
    • Cienie i opuchlizna pod oczami
    • Zmęczona, szara skóra
    • Wypadające lub rzadkie włosy, łysienie
    • Zniszczone, stwardniałe ręce
    • Szorstkie pięty
    • Grzybica paznokci
    • Rzadki zarost
    • Trądzik

    Jeśli mówimy o starzeniu, mężczyźni chcą kosmetyku, który jest wielozadaniowy. Przede wszystkim musi nawilżać, energetyzować i działać przeciwstarzeniowo. No i rzecz jasna, nie pozostawiać tłustego filmu na skórze.

    Czyli, co dla panów w gabinecie?

    W Internecie można spotkać kilka ciekawych marek, które powstały specjalnie dla facetów, bazują na ciekawych składach, konceptach i wyróżnialnej grafice, np. The Grey, Doers of London czy Saintderma.

    Jest też polska perełka, która już podbija światowe rynki – True men skin care. Ta zaawansowana linia męskich kosmetyków, choć na razie bardzo prosta, działa zgodnie z filozofią – minimum produktów, maksimum działania, zero marketingowej ściemy.

    Petarda składników aktywnych mówi sama za siebie, choć to bardziej argument dla kosmetologa niż dla współczesnego mężczyzny, dla którego, wiadomo, produkt musi po prostu „działać”.

    True, prawdziwa męska pielęgnacja

    Pierwsza linia wypuszczona na rynek – Advanced Age & Pollution Defence to 2 produkty zapewniające zaawansowaną ochronę przed starzeniem się skóry i negatywnym wpływem zanieczyszczeń środowiska. Prostota tego podejścia jest bardzo atrakcyjna –  kompleksowy rytuał pielęgnacyjny zawarty w zaledwie 2 produktach – nawilżającym kremie na dzień oraz regenerującym kremie na noc. A do tego 100% wegańskie, produkowane w Europie i wyróżniające się maksymalnym dopuszczalnym stężeniem składników aktywnych. Wolne od olejów mineralnych, parabenów, oleju parafinowego, siarczanów, SLS, SLES, DEA i alkoholu.

    Warto przyjrzeć się tej marce, jeśli myślisz o dobrej, wyróżniającej się pielęgnacji dla panów w swoim salonie. Kobiety pewnie też będą zerkać na to z zainteresowaniem.

    Producent podsuwa gotowy koncept marketingowy dla salonów – gotowy zestaw, piękny ekspozytor i bezpłatne próbki. Jeśli chcesz wstrzelić się w rynkowy trend i wyróżnić się dobrą propozycją dla panów – wypróbuj męskie kosmetyki premium True men skin care. Z kodem rabatowym Joanna-30 kupisz produkty w cenie dystrybutora, z rabatem 30%.

    Kończy się powoli era panów podbierających kosmetyki swoim żonom i partnerkom. Jak się panie zorientują, jaki power kryje się w prostej męskiej butelce, to może będzie zupełnie odwrotnie?

    • Udostępnij:
    Joanna Mączka

    Działam w branży beauty jako praktyk marketingu od ponad 20 lat, w branżach kosmetyków, manicure hybrydowego, make up i medycyny estetycznej. Kocham dzielić się wiedzą z wszystkimi, którzy tego potrzebują, dlatego na swoim koncie mam mnóstwo przeprowadzonych szkoleń, konferencji branżowych oraz webinariów. Zapraszam Ciebie serdecznie na mój kurs online, dedykowany specjalnie gabinetom zabiegów estetycznych, urody i SPA.

    Poprzedni post

    Jak zdobyć duże zasięgi na Instagramie w krótkim czasie?
    5 lipca 2021

    Następny wpis

    Co dla kogo, czyli 4 rodzaje postów dla 4 typów klientów gabinetu beauty
    27 lipca 2021

    Może Ci się spodobać

    Wywiad_Yokaba_kosmetyki_weganskie
    Jak budować wegańską markę kosmetyczną w trudnych czasach?
    27 stycznia 2023
    jak-wyroznic-sie-gabinet-beauty
    Jak skutecznie wyróżnić się, aby klienci wybierali właśnie Twój gabinet?
    27 października 2022
    salon kosmetyczny_nazwa 1
    Jak stworzyć dobrą nazwę salonu?
    25 września 2022

    Produkty

    • Promocja! Nagranie z Webinaru VIP "Jak stworzyć cennik, który zarabia?" plus Kalkulator Zyskowności Oferty
      Nagranie z Webinaru VIP „Jak stworzyć cennik, który zarabia?” plus Kalkulator Zyskowności Oferty 96.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 96.00 zł.67.00 złAktualna cena wynosi: 67.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! Webinar  "Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?"
      Webinar „Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?” 57.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 57.00 zł.39.00 złAktualna cena wynosi: 39.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! E-book "26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama"
      E-book „26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama” 119.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 119.00 zł.37.00 złAktualna cena wynosi: 37.00 zł.
      Dodaj do koszyka

    Najnowsze kursy

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    (+48) 663 664 441

    trener@joannamaczka.pl

    Twoje konto

    • Moje konto
    • Mój profil
    • Zapłać – zamówienie
    • Koszyk

    Linki

    • Sklep
    • Zarejestruj się
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Polecane

    • Pozyskiwanie klientów
    • Skuteczna sprzedaż
    • Rolki na Instagramie

    Popularne

    • Kursy on-line
    • Pobierz E-book
    • Pozyskiwanie klientów

    Joanna Mączka © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    • Polityka prywatności

    Zaloguj się przy użyciu konta

    Zgubiłeś hasło?

    Nie masz konta? Zarejestruj już się teraz

    Zarejestruj się teraz

    Jesteś już użytkownikiem? Zaloguj się