Jak zdobyć duże zasięgi na Instagramie w krótkim czasie?
Instagram to jedna z tych platform, która przyciąga użytkowników każdego dnia w gigantycznym tempie. Z platformy, która początkowo służyła do dzielenie się pięknymi zdjęciami, staje się prawdziwym gigantem, szybko dodając kolejne funkcjonalności Messengera, Tik Toka czy Snapchata. Użytkownicy Instagrama „rosną” razem z nim, więc nie są to już wyłącznie osoby bardzo młode. Z pewnością są tam (lub wkrótce będą) Twoi klienci! Jak do nich skutecznie dotrzeć bez wydawania budżetów na reklamę?
Chcesz szybkich wzrostów na Instagramie? Twórz treści warte zapamiętania!
Algorytm Instagrama, w dużym uogólnieniu, premiuje te treści, które rezonują z użytkownikami. Oznacza to, że im więcej zaangażowania w stosunku do Twojego posta okażą Twoi fani, tym częściej będzie on wyświetlany większej ilości odbiorców na ścianie ich Aktualności.
W jaki sposób mogą Twoi odbiorcy okazać Ci swoje zainteresowanie Twoim postem? Mogą podjąć 4 akcje:
- dać Ci lajka
- zostawić komentarz
- udostępnić Twój post
- zachować go na później.
To właśnie te 4 małe ikonki, które widzisz pod moim postem poniżej.
Nie wszystkie te akcje mają równą siłę w budowaniu zasięgów! Obecnie, najważniejszym miernikiem zaangażowania, które pełni decydującą rolę w algorytmie Instagrama, jest udostępnienie lub zachowanie posta na później. Dlaczego? Pozostawienie serduszka pod postem jest łatwe, automatyczne i nie pomaga osiągać Ci prawdziwych rezultatów. Podzielenie się treścią z inną osobą wymaga podjęcia konkretnej akcji. Chcesz szybszych wzrostów? Zastanów się, jakiego rodzaju treści chcieliby zachować lub udostępnić innym osobom Twoi użytkownicy.
Jeśli już masz dobry kontent, możesz zaprosić obserwujących do wykonania konkretnej akcji. Wiele z moich edukacyjnych postów karuzelowych często kończy się zachętą do konkretnego działania (CTA – call to acton). W karuzeli możesz to ująć graficznie, jak ja w przykładzie poniżej lub zakończyć wezwaniem do działania w treści posta.
Od czego zacząć tworzyć wartościowy, warty udostępniania i przechowania content?
Najlepiej dając innym wartość:
- dostarczając im inspiracji do lepszego, zdrowszego, szczęśliwszego życia
- edukując lub oferując rozwiązania ich konkretnych problemów
- pomagając im się odnaleźć wśród multum informacji i rozwiązań, którymi zalewa ich Twoja konkurencja.
Jeśli chcesz wybitnej reakcji od swoich fanów, zaangażuj ich emocjonalnie. To lepsza strategia niż nagabywanie do tagowania znajomych. Zamiast tego, zadaj sobie pytania:
- Dlaczego mieliby wciągać znajomych do dialogu?
- Jakie treści zaintrygują odbiorców?
- Co zaangażuje ich emocjonalnie?
- Jakie zdjęcia i opisy wywołają chrapkę na więcej?
Musisz ludziom dać naprawdę ważny powód, aby udostępnili Twój kontent innym osobom. Jeśli naprawdę ich zaintrygujesz, a Twój post będzie niósł dla nich wartość, sami zaproszą znajomych do przeczytania. Dlatego, upewnij się, że dajesz swoim odbiorcom coś cennego.
Praktyczny Tip: Zastosuj zasadę Pareto: 80/20. Dawaj 80% dobrego, wartościowego kontentu, a sprzedawaj usługi tylko w 20% treści. Cała ironia polega na tym, że im mniej będziesz się starać sprzedawać, tym więcej sprzedasz. Jeśli skupisz się na tworzeniu dobrej wartości zamiast na zdobywaniu klientów, paradoksalne więcej ludzi zechce skorzystać z Twoich usług. Mnóstwo gotowych pomysłów na wartościowe treści znajdziesz w kursie Facebook i Instagram dla gabinetu beauty.
Zerknij na konto National Geographic. Jest skuteczne i gromadzi ogromną rzeszę odbiorców, ponieważ jest bardzo wizualne, ale także dlatego, że stawia na treści. Nie nagabuje nikogo, aby wyszedł z platformy, kupił lub obejrzał coś innego. Ludzie wchodzą tu, aby zobaczyć piękne zdjęcia i ciekawe filmy. W rezultacie mogą kupić magazyn i oglądać programy, ale nigdy nie jest to narzucane przez treści na Instagramie. Czujesz tę różnicę?
O czym pisać?
Nie musisz domyślać się, co lubią Twoi odbiorcy, Wystarczy, że zajrzysz do zakładki Statystyki. Które posty mają największe zasięgi? Czego dotyczyły treści? Zdjęcie? Jakie hasztagi były użyte? O jakiej porze były publikowane? A potem rób więcej tego, co działa!
Instagram pozwala Ci przeglądać statystyki w dowolnym ujęciu – możesz po kolei analizować kolejne parametry – zasięg, zaangażowanie, przejście do witryny www, etc.
Często wpadamy w pułapkę myślenia, że jak tu notorycznie wymyślać ciekawy kontent, przecież „to wszystko już było”! Utkwiły mi słowa jednej z australijskich Instagramerek. Marina de Giovanni w swoim e-booku o budowaniu zasięgów na Instagramie stwierdziła, że jej życie jest kompletnie przeciętne, a szczytowym momentem dnia jest moment powrotu z pracy i przygotowania kolacji. To właśnie najbardziej lubią jej fani, więc to im pokazuje!
Inny profil – hawajskiej surferki Coco Ho, pokazuje styl życia, o jakim marzy wiele osób, a jakiego może nigdy nie doświadczyć, pomimo, że dla samych twórców pokazywanie, jak przygotowują deskę do surfingu może być nudne i monotonne!
Zatrzymaj ich na dłużej
Instagram to jedno z tych mediów, które konsumuje się szybko. Trudno tutaj zatrzymać ludzi na dłużej. Jeśli coś im się podoba – dają serduszko i lecą do kolejnych postów. Wytrącenie użytkowników z tego automatycznego pędu będzie wymagać od Ciebie pewnej kreatywności i wysiłku: kontent musi być ładnie podany, jak na branżę estetyczną przystało. Ale nie tylko. Warto znaleźć swój kreatywny sposób przekazu, aby dodatkowo odróżnić się od reszty podobnych kont. Nie rezygnuj z opisów pod postem – to prawda, że wielu ludzi woli oglądać obrazki, ale uwierz mi – wielu równie chętnie przeczyta ciekawe, dobrze podane treści. Możesz podejrzeć duże konta znanych blogerek – ciekawe wpisy czyta się, jak dobrego HarlequinaJ Ciekawe rozgrywa to @dralexkarkhi. Co jakiś czas wrzuca posta z procedurą zabiegu opisaną w oryginalny sposób.
Podglądaj większych od Ciebie
Znajdź inne konta, które działają w Twojej niszy i docierają do podobnych odbiorców, ale mają na swoim koncie większe sukcesy niż Ty. Nie musisz wymyślać koła na nowo. Przecież możesz korzystać z pomysłów, które już funkcjonują. Wystarczy, że nadasz im swoją unikalną wartość i stylistykę.
Zacznij działać skutecznie na Instagramie teraz. W tym kursie dowiesz się, jak budować duże zasięgi na Instagramie. Nadciąga niestety czarny scenariusz, w którym, podobnie jak dzisiaj na Facebooku, za każdy promil zasięgu, będzie trzeba słono zapłacić.