Jak stworzyć super BIO na Instagramie w 5 krokach?
Myślę, że nie muszę przekonywać Ciebie o tym, że Instagram staje się nieodzownym narzędziem budowania silnej marki, pozyskiwania nowych klientów i sprzedaży, prawda? To potężne narzędzie biznesowe, które będzie bardzo skuteczne, pod warunkiem, że dobrze wykorzystasz jego potencjał.
Co znajdziesz w tym artykule?
-
Jaki ma być Twój Instagram, czyli zacznij od strategii!
-
Biogram, Twoja szansa na dobre pierwsze wrażenie
-
5 Kroków silnego Bio na Instagramie
Oto kilka kroków, które pomogą Ci z klasą zaprezentować się potencjalnym klientom.
Jaki ma być Twój Instagram, czyli zacznij od strategii!
Zanim stworzysz mocne bio, musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań.
Po co Ci Instagram? Do czego będziesz go używać? Czym będzie się różnił od komunikacji Twojego profilu na Facebooku? Innymi słowy – jaki masz na niego pomysł?
Bez jasnej strategii będziesz publikować posty na łapu-capu, a Twoje zasięgi nie będą urywać… wiesz czego.
Aby skutecznie budować ten kanał, zastanów się:
- Jaką markę chcesz tworzyć – czym będzie przyciągać odbiorców? Czym będzie się wyróżniać?
- Jaki będzie Twój styl komunikacji – luźny czy bardziej zasadniczy, zdystansowany. Jak będziesz zwracać się do swoich odbiorców „Ty”, „Drodzy Klienci”, czy jeszcze inaczej?
- Jakich hasztagów lub grup hasztagów będziesz używać? Do jakich odbiorców chcesz dotrzeć?
- Jaki masz plan na publikację treści – czy będą to cykle, które będą się powtarzać? Zdjęcia? Cytaty motywacyjne? Posty edukacyjne? A może rolki?
- Jaki będzie Twój styl graficzny – będziesz używać jakiegoś konkretnego filtra dla zdjęć? Robić zdjęcia w charakterystyczny sposób? Używać dominującego koloru?
Od takich pytań zaczyna krystalizować się Twoja strategia działania na Instagramie. Zacznij budować ją od silnego bio.
Biogram, Twoja szansa na dobre pierwsze wrażenie
Tu zaczyna się często podróż klienta na Twoim Instagramie! To tutaj podejmuje on decyzję, czy pojedziecie dalej razem!
Co to jest bio? Bio to po prostu biogram, czyli opis Twojego profilu. Na Instagramie na ten opis masz niewiele miejsca. Przekonaj odbiorców, że warto obserwować Twój profil w ramach 150 znaków! Starannie dobierz każde słowo, które tam się znajdzie!
Oto najważniejsza zasada: Twoje bio powinno jasno precyzować, czym się zajmujesz i jakie problemy rozwiązujesz.
Unikaj ogólników typu “kompleksowo zajmiemy się Twoim ciałem”, bo nie wiadomo do końca, co pod takim hasłem się kryje. Lepiej podać konkretne obszary w jakich pomagasz klientom rozwiązać ich problemy, np. “laserowe odmładzanie twarzy”, “wegańskie hybrydy – dla zdrowych paznokci”, ” joga twarzy, masaż i taping”, “terapie dla cer trądzikowych”
W kolejnym kroku możesz zamienić tak opisany obszar Twojej kompetencji na konkretną obietnicę, np: “Nauczę Cię jogi twarzy, masażu i tapingu w mniej niż 28 dni”, “Uczę nagrywać i montować video telefonem”.
Zerknij na moje bio poniżej. Jestem trenerem marketingu beauty i specjalizuję się w pozyskiwaniu klientów do gabinetów. To właśnie te kluczowe informacje zawarłam w moim bio. Klinika La Perla również jasno i dobitnie pokazuje zakres swoich usług.
5 Kroków silnego Bio na Instagramie
1. Dobierz odpowiednie zdjęcie profilowe
Jeśli budujesz markę osobistą, najlepiej sprawdzi się tutaj Twoja twarz. Podkreślam twarz, a nie cała postać! Z tego miejsca zaczynasz budować kontakt z odbiorcą – nie zrobisz tego, jeśli w tym małym kółeczku będzie majaczyć zamazane zdjęcie Twojej sylwetki.
Jeśli nie budujesz biznesu w oparciu o swoje nazwisko lub tworzysz sieć gabinetów – możesz w tym miejscu użyć logo. Upewnij się jednak, że będzie wyraźne i nie będzie w nim zbyt wiele drobnych elementów. Jeśli Twoje logo to długa nazwa, np. Dermatologia Estetycznej i Kosmetyczna, koniecznie przygotuj uproszczoną wersję logotypu na Instagrama.
Zwróć uwagę na zdjęcie w bio Joanny Ceplin. Od razu buduje pozytywny odbiór autora, a do tego jest na żółtym tle, który jest charakterystycznym elementem identyfikacji tej marki osobistej.
2. Oznacz lokalizację
Prowadzisz działalność w konkretnej lokalizacji? Dodaj ją koniecznie do swojego bio, tak aby Twoi klienci mogli łatwo Ciebie odnaleźć. Jeśli swoje posty będziesz również oznaczać swoją lokalizacją, z dużym prawdopodobieństwem Instagram pokaże Twoje treści osobom z Twojej okolicy.
Jesteś fryzjerem? Napisz, gdzie świadczysz usługi! Jeśli prowadzisz gabinet w Szczecinie, nie potrzebujesz docierać do klientów z Krakowa!
Poniższy przykład to gabinet kosmetologii zlokalizowany w Poznaniu. Adres jest podany jasno i czytelnie.
3. Dodaj hasztag Twojej marki lub odnośnik do Twojego innego konta
Jeśli posiadasz # na cel promocji Twojej marki, który konsekwentnie używasz możesz w ten sposób zachęcić klientów, aby z niego korzystali, opisując swoje zdjęcia. Dla przykładu, ja często używam hasztaga #marketingwgabinecibeauty. Możesz również dodać tutaj Twoje inne konto, do którego chcesz przekierować użytkowników. Oznaczasz je wtedy małpką, czyli np @joanna.maczka.trener
Więcej o tym, jak tworzyć skuteczną strategię hasztagów i zwiększać zasięgi na Instagramie, dowiesz się z kursu online Instagram dla gabinetów beauty.
Na profilu Dr Beaty Dethloff możesz zaobserwować ciekawy hasztag, który świetnie podkreśla obszar działania tej marki. Dermatic z kolei, informuje odbiorców o swoich innych kontach, oznaczając je w swoim bio.
4. Wstaw aktywny link
To link, który przenosi użytkownika bezpośrednio na Twoją stronę www lub do jej wizytówki. Wtedy w postach, możesz zachęcać odbiorców do kliknięcia, pobrania konkretnych materiałów, e-booka czy innych materiałów. Jeśli posiadasz swoją stronę www, dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie tutaj swojej wizytówki, tzw. drzewa linków. Taką wizytówkę przygotujesz bezpłatnie poprzez stronę Linktr.ee. Wtedy Twój link może kierować do wielu różnych, ważnych dla Ciebie ofert.
Marka Yope poniżej zaprasza aktywnym linkiem do swojego sklepu.
A jeśli skorzystasz z drzewa linków, Twoja wizytówka może wyglądać, jak w przykładzie poniżej. Dzięki temu masz możliwość skierowania użytkownika przez jednego linka w Bio do wielu innych, ważnych dla Ciebie linków.
5. Emotki
Estetycznie i oszczędnie (!) użyte emotki, dodatkowo podkreślą w kreatywny sposób tematykę Twojego profilu. Będą też dobrze wpisywać się w styl komunikacji, który lubią użytkownicy Instagrama.
Zauważ, jak zgrabnie Semilac używa emotek, które nawiązują do miłości fanek tej marki do lakierów hybrydowych.
Pamiętaj, bio to Twoja wizytówka, musi być idealna! Prosta, czytelna i zachęcająca do dalszej interakcji.
Skorzystaj z dobrych praktyk, które wyłowiłam z oceanu Instagrama. Zwróć uwagę, jak każde z tych kont używa opisanych wyżej elementów w swoim bio. Zainspiruj się i stwórz profesjonalne i skuteczne bio Twojego konta! To tutaj właśnie zaczynają się zasięgi wśród odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami!