5 trendów na Instagramie, które zwiększą zasięg Twojej marki
Instagram to fantastyczny kanał do budowania marki salonu i rozwijania społeczności potencjalnych klientów. Pozwala pokazywać swoją pracę na wiele różnych sposobów, dostarcza masę narzędzi do inspirowania i edukowania odbiorców. I najważniejsze – jest prosty i intuicyjny. Ma jednak jedną „wadę” – ciągle się zmienia. Jeśli działasz już na Instagramie to zapewne widzisz te nowe funkcje. Czasem trudno za tym wszystkim nadążyć, szczególnie jeśli największym wyzwaniem niezmiennie pozostaje kwestia braku czasu na regularne publikacje treści. W tym artykule podsumowuję 5 trendów Instagrama, które będą mieć decydujący wpływ na rozwój Twojej marki w nadchodzących miesiącach.
Spis treści:
-
Rolki na Instagramie coraz silniejsze
-
SEO, czyli słowa naprawdę kluczowe
-
Stories – wiecznie na czasie
-
Direct Messaging, czyli porozmawiajmy bardziej prywatnie
-
Życie bez filtra
1/ Rolki na Instagramie coraz silniejsze
Adam Mossieri już na początku 2022 roku mówił o tym, że Instagram przestaje być serwisem do publikowania ładnych zdjęć, a staje się platformą…video. Ten trend narodził się w bezpośredniej reakcji na rozwój Tik Toka. Ta wydawałoby się platforma dla dzieciaków, zrewolucjonizowała sposób, w jaki (szczególnie młode pokolenie) lubi odbierać treści. Krótkie rozrywkowe filmiki z podkładem muzycznym przyciągają, jak magnes, miliony ludzi na świecie. Właściciele Instagrama nie mogli przecież bezczynnie patrzeć, jak ich użytkownicy odpływają do serwisu konkurencji?
A zatem, Instagram zachęca nas do tworzenia treści video (czyli rolek) dając im większe zasięgi, szczególnie wśród osób nieobserwujących. Wszystko po to, byśmy chętniej korzystali z formatów video. Ciągle też wprowadza kolejne funkcjonalności do Rolek, tak aby użytkownik mógł zrobić swoją mini produkcję video bez używania innych aplikacji, nie wychodząc z Instagrama.
Jeśli dzisiaj jeszcze nie korzystając z rolek, to prawdopodobnie tracisz potencjał na organiczne (bezpłatne) zwiększanie zasięgów. Jeśli tym, co Ciebie blokuje jest strach przed kamerą i opinią publiczną, schowaj go lepiej do kieszeni! Niech przyświeca Ci to, co powiedział Brian Tracy: „Gdybyś wiedział, jak mało inni ludzie myślą o Tobie, poczułbyś się urażony”. Stawaj twarzą do kamery i twórz nieperfekcyjne rolki! A jeśli potrzebujesz konkretnych wskazówek, jak zacząć krok po kroku, sięgnij po kurs video „Jak nagrywać Rolki na Instagramie”.
2/SEO, czyli słowa naprawdę kluczowe
Jeśli posiadasz stronę www z pewnością znany jest Ci skrót SEO, czyli search engine optimization. Instagram to też swego rodzaju wyszukiwarka treści, której zadaniem jest trafnie dopasować posty do upodobań swoich użytkowników. Tak, żeby byli zadowoleni, znajdowali to, czego szukają i dłużej pozostawali na platformie.
Słowa kluczowe pomagają wyszukiwarce Instagrama lepiej Cię pozycjonować. Gdzie znajdują się słowa kluczowe? Praktycznie wszędzie! Algorytm wyłapuje nie tylko hasztagi, treści postów, opis w biogramie, ale również analizuje zdjęcia, które dodajesz! Tak! Każde zdjęcie opisane jest przez algorytm, zależnie od tego co przedstawia (np. kobieta, filiżanka, kawa, etc). Skąd o tym wiemy? Może pamiętasz słynny incydent, kiedy kilka lat temu Instagram się „wykrzaczył” i użytkownicy przez krótki moment zamiast zdjęć na swoich profilach widzieli po prostu słowa?
Podsuwaj wyszukiwarce dobre, trafione słowa, które precyzyjnie opisują Twoją aktywność na Instagramie. Szczególnie, tam, gdzie możesz! Czujesz już chyba, jak duże znaczenie ma dobry biogram? Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule „Jak stworzyć super Bio na Instagramie w 5 krokach”
3/Stories – wiecznie na czasie
Stories, czyli Relacje na Instagramie to format przeznaczony głównie dla Twoich obserwujących. Pozwala pozostać z nimi w codziennym kontakcie! Czy wiesz, że to w tym miejscu użytkownicy platformy spędzają najwięcej czasu? Lubimy zajrzeć co słychać u naszych znajomych lub u naszych ulubionych marek, w bardziej naturalnym kontekście. Tu można pokazać życie zza kulis (a to zwykle najbardziej kręci ludzi), nieidealne, niewystylizowane…
Teraz możesz zamieścić jednorazowe Story 60s, co pozwala na przekazywanie jeszcze więcej treści odbiorcom. Aby uatrakcyjnić przekaz – korzystaj z naklejek. Moje ulubione to Ankieta. Pozwala nie tylko zwiększyć zaangażowanie, ale również dostarcza wiedzy, która pomoże Ci lepiej zrozumieć motywacje klientów.
Druga, z której korzystam strategicznie, to link do materiałów lub oferty na stronie www. Odsyłaj jednak odbiorców poza serwis sporadycznie, bo Instagram nie lubi, jak się zaprasza użytkowników platformy w inne miejsca.
4/ Direct Messaging, czyli porozmawiajmy bardziej prywatnie
DM pomaga budować relacje, a od tego w końcu są media społecznościowe! Im więcej masz naturalnych i spontanicznych interakcji ze swoimi użytkownikami, tym bardziej Instagram premiuje Twoje wysiłki w postaci większych zasięgów. Przenoś zapytania i komentarze na wiadomości prywatne. Możesz pójść krok dalej: Twoi odbiorcy będą zachwyceni, jeśli wyślesz do nich wiadomość video. Oto ktoś osobiście do mnie mówi, pomimo faktu, że być może w ogóle jeszcze się nie znamy! To jest właśnie magia mediów społecznościowych. Bezpośredniego kontaktu nie da się zastąpić… chyba, że w wiadomościach wideoJ
5/ Życie bez filtra
Na Instagramie oraz bardziej odchodzi się od idealnych siatek, a modne staje się życie bez filtra czy też materiały zza kulis. Pokazujmy, że za markami kryją się ludzie i historie, bo dzięki temu klienci chętniej będą się z nami utożsamiać.
Stąd popularność hasztagów typu #nofilter. Wiele badań pokazało, że media społecznościowe mogą prowadzić do zaniżania poczucia własnej wartości, szczególnie wśród młodych ludzi. No bo, jak tu żyć w świecie, w którym wszyscy wspaniale wyglądają albo są ma wiecznych wakacjach? Przecież nikt nie mówi o tym, że produkcja unikatowego ujęcia może zająć kilka godzin, obróbka i ulepszanie kolejne dwie…
Stosuj filtry z głową! Czasem trzeba coś „ulepszyć” aby obserwujący skupili się na efekcie zabiegu na skórze, a nie na przypadkowym pryszczuJ Jeśli będziesz pokazywać nierealistyczne zdjęcia przed i po, to co zrobisz, jak przyjdzie klientka i powie, że ona właśnie tak chce, bo widziała ten efekt u Ciebie na Instagramie?
Instagram to fantastyczny kanał dla branży beauty! Pozwala pokazywać swoje usługi i produkty na wiele sposobów. Ciekawe, które wykorzystasz? A jeśli chcesz się nauczyć wykorzystywać Instagram dla budowania większych zasięgów to sięgnij po kurs „Jak zwiększać zasięgi na Instagramie?”