Jak wykorzystać algorytm Facebooka aby budować większe zasięgi?
Jak działa Algorytm Facebooka i Instagrama?
Wiele osób sądzi, że jeśli pozna tajniki działania algorytmu na FB i IG, to przełamie tajny kod do wielkich zasięgów. Jak działają boty na FB i IG i jak wykorzystać tę wiedzę, aby przebić się w masie komunikatów, które codziennie bombardują Twoich klientów ze skutecznym fanpage? Jakie treści tworzyć?
Najprostsza odpowiedz brzmi: takie, które ludzie będą chcieli udostępniać i z którymi będą chcieli wchodzić w interakcje. Dlaczego?
Zacznijmy od tego, po co nam ogóle Facebook? To miejsce, w którym ludzie się ze skobą komunikują, wymieniają ciekawymi informacjami, wchodzą w dialog.
Zresztą wystarczy, że odpowiesz sobie na pytanie “Po co ja wchodzę na FB”? Na pewno nie po to, aby pooglądać reklamy!
Boty Facebooka nieustannie śledzą nasze zachowania – w co klikamy, co kometujemy, nad czym zatrzymujemy się na dłużej. Wiedzą, czy lubimy oglądać video, czy wolimy czytać długie wpisy. Na tej bazie przygotowują nam najbardziej dopasowane treści. Takie profilowanie naszych preferencji jest logiczne, a nawet pomocne, bo inaczej nie bylibyśmy w stanie przeglądać oceanu dostępnych wpisów na FB.
FB chce dostarczać swoim odbiorcom WARTOŚCIOWYCH treści – czyli takich, które są dla nich interesujące.
Użytkownicy tej platformy mogą okazać swoje zainteresowanie postem, treścią, reklamą na kilka sposobów:
- Polubienie
- Udostępnienie
- Zachowanie posta na później
- Komentarz
- Czas, jaki spędzają czytając lub oglądając Twój wpis
Posty, które zbierają właśnie takie reakcje FB IG promouje bardziej.
Jak to dokładnie przebiega?
Po publikacji posta – widzi go jakaś część Twoich odbiorców. Zależnie od ich reakcji, post ma obcinane zasięgi lub jego zasięgi rosną.
Tak właśnie działa Algorytm FB i IG. De facto tylko promuje to, co rezonuje z użytkownikami.
Chcesz budować duże zasięgi? Współpracuj z Algorytmem!
- Twórz ciekawe, inspirujące treści, które się chętnie ogląda.
- Zachęcaj ludzi do interakcji podając ciekawe fakty, statystyki, pytając ich o zdanie
- Sięgaj po zasięgowe formaty – karuzele, Rolki,
- Rób LIVEy, kręć video – ludzie spędzą więcej czasu konsumując Twoje treści
- Korzystaj z interaktywnych narzędzi w Stories, quizów, ankiet, naklejek i innych form angażowania odbiorców
Podsumowując – twórz takie treści, jakie sam lubisz oglądać, podpatruj profile, które Twoim zdaniem robią świetną robotę i tak właśnie działaj.
Więcej o konkretnych sposobach angażowania odbiorców dzięki wartościowym treściom i formatom znajdziesz w e-booku 6 Kroków Pozyskiwania Klientów