Jak ogarniać media społecznościowe samodzielnie, kiedy brakuje czasu?
Jak ogarniać media społecznościowe, kiedy robisz to wszystko samodzielnie i masz mało czasu?
Czy Ty też tak masz, że zajmujesz się dosłownie wszystkim? Wykonywaniem usług, odbieraniem telefonów od klientów, umawianiem wizyt, zarządzaniem finansami, zarządzaniem pracownikami? Te całe mnóstwo rzeczy, którymi się zajmujesz w ciągu dnia to już sporo, a do tego trzeba jeszcze prowadzić swoje media społecznościowe – postować regularnie, dużo i tak żeby było atrakcyjnie i ciekawie dla klienta. To praktycznie drugi etat, prawda?
Jeżeli tak jest u Ciebie, to publikowanie treści z pewnością generuje sporo stresu…Często robisz to „ z doskoku”, w efekcie posty są mało spójne, a Twój profil nie wygląda tak, jak profile u konkurencji, którą obserwujesz i podziwiasz. Jeśli wrzucasz je bez planu i bez pomysłu – prawdopodobnie budują bardzo małe zaangażowanie po stronie klientów i nie prowadzą do zapisu na zabiegi. Jak zatem ogarnąć media społecznościowe, kiedy faktycznie musisz to wszystko zrobić samodzielnie? Poznaj metodę, która sprawdza się w 100% dla dużych firm i sprawdzi się również u Ciebie.
Jeden system, wiele treści
Cały sekret tkwi w podejściu do tworzenia treści. Chodzi o stworzenie systemu planowania i publikowania treści, którypomoże Ci zorganizować ważne tematy w jeden spójny kalendarz publikacji. Jeśli chcesz zbudować system, który ukierunkuje Twoje działania i maksymalnie wykorzysta Twój ograniczony czas, wprowadź te 3 proste kroki.
Strategiczny temat miesiąca
Jeśli prowadzisz gabinet kosmetyczny i wykonujesz różne zabiegi – możesz wybrać temat, który chcesz promować w danym miesiącu. Może to być Twoja nowa usługa np. infuzja tlenowa. Jeśli chcesz wywołać pożądanie na tę usługę, nie wystarczy przekonać swoich klientów o korzyściach tego zabiegu pisząc o tym zaledwie w jednym poście. A potem czekać na zapisy. Nawet świetnie napisany – będzie miał ograniczone dotarcie. Twoje treści muszą „złapać” klienta wielokrotnie, a do tego z różnych perspektyw.
Powtarzalny cykl treści na każdy dzień tygodnia
W kolejnym kroku wymyślasz sobie motyw na każdy dzień tygodnia – ustawiasz 7 tematów. Poniedziałki są od Porad Eksperta, wtorki od Kulis Gabinetu, środy od Promocji, etc. Taki cykl pozwoli Ci rozbić duży temat na mniejsze części i zacząć go pokazywać z różnych perspektyw.
Temat na każdy poniedziałek
W ramach swoich „poniedziałków” tworzysz wątki w ramach danej nazwy cyklu. Jeśli Twoje
poniedziałki to “Ekspert radzi” to możesz w pierwszy poniedziałek miesiąca mówić o faktach i mitach w kontekście zabiegu, który chcesz promować („Infuzja tlenowa polega na dogłębnym dotlenieniu skóry – prawda czy mit?”). W drugim poniedziałku miesiąca będziesz, jako Ekspert rzecz jasna, mówić o statystykach („75% kobiet szuka sposobu na szarą, zmęczoną skórę”). Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz prowadzić ogólnopolskich badań po to, żeby zebraćwiedzę na temat poglądu klientów na rozmaite sprawy. Takie statystki możesz bardzo prosto zebrać wykonując prostąankietę w relacji na Instagramie. W trzecim tygodniu miesiąca, możesz podzielić się ekspercką poradą („O czym warto pamiętać, jeśli wybierasz się na infuzje tlenową), a czwarty poniedziałek miesiąca – możesz polecać (jako ekspert) najlepszy zabieg bankietowy („Jak w 30 min nadać skórze świeży i promienny blask”)
Tym sposobem masz już 4 ciekawe tematy w ramach poniedziałkowego cyku „Ekspert radzi”. Każdy kolejny dzień tygodnia to nowy cykl rozwinięty do 4 różnych tematów.
Jeden temat, 28 postów
Okazuje się, że nagle masz mnóstwo różnych pomysłów na treści! Planujesz raz i wykorzystujesz przez cały miesiąc.
Jakie korzyści płyną z takiego systemowego podejścia do planowania postów?
- Kierunkujesz swoje działania na najważniejsze usługi
- Tworzysz dużo, ale różnorodnych treści w jednym temacie. Odchodzisz od pokazywania ciągle tego samego, co może znudzić klientów
- Zaczynasz prowadzić swoje media społecznościowe w sposób spójny i uporządkowany, dzięki czemu budujesz profesjonalny wizerunek swojej marki
- Oszczędzasz czas! Przestajesz panicznie wstawiać posty ad-hoc, a poświęcając godzinę czy dwie godziny w weekend planujesz treści na cały miesiąc
Jak ci się podoba ta metoda? Koniecznie spróbuj! Ten system na planowanie treści znajdziesz w e-booku “18 sposobów na posta”. Nie tylko zaczniesz regularnie komunikować się ze swoimi klientami, ale również zaczniesz lepiej zarządzać swoim ograniczonym czasem!