• Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt

Masz pytania?
+48 663 664 441
trener@joannamaczka.pl
RejestrujZaloguj
Joanna Mączka
  • Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
      • Cart

        0
    Kalkulator Roboczogodzin Joanna Maczka Trener Marketingu Beauty

    Roboczogodzina, czyli porozmawiajmy o zyskowności Twoich usług

    • Wysłane przez Joanna Mączka
    • Kategorie Blog, Finanse
    • Data 19 sierpnia 2020

    Dlaczego musisz znać swoją roboczogodzinę?

    Czy czasami czujesz, że pracujesz bardzo dużo, ale nie idą za tym satysfakcjonujące zyski? Dłuższe godziny pracy przekładają się na większą sprzedaż, ale w kieszeni na koniec miesiąca wcale nie zostaje więcej? A może dopiero rozkręcasz gabinet i nie masz pojęcia, jak wyznaczać ceny zabiegów ani jak liczyć zyski?

    Jeśli jesteś jak większość właścicieli gabinetów estetycznych, urody i SPA, to niestety nie liczysz roboczogodziny swojej działalności. Być może nawet pierwszy raz słyszysz to pojęcie? Okazuje się, że prawie 80% właścicieli gabinetów (badanie własne) nie zna swojej roboczogodziny. Brak znajomości tego parametru powoduje, że zarządzanie gabinetem może stać się bardziej dziełem przypadku niż świadomie podejmowanych decyzji.

    Nic straconego! W tym artykule dowiesz się, dlaczego znajomość roboczogodziny jest tak ważna i jak zabrać się za obliczenia. Jeśli hasło „roboczogodzina” kojarzy Ci się z kosztem na godzinę Twojej „roboty”, to jesteś na dobrej drodze do zrozumienia kwintesencji tego pojęcia.

    Z tego artykułu dowiesz się:

    • Jak policzyć swoją roboczogodzinę?

    • Czy się opłaca, czyli porównanie zyskowności usług

    • Jak możesz wykorzystać znajomość roboczogodziny do rozwoju oferty?

    Jak policzyć swoją roboczogodzinę?

    Roboczogodzina to godzinowy koszt, jaki ponosisz, biorąc pod uwagę wszystkie wydatki gabinetu.

    Znajomość roboczogodziny pozwala Ci:

    • Poznać wyjściową cenę, przy której wychodzisz na zero
    • Narzucić odpowiedni procent Twojego zysku i ustalić cenę za zabieg
    • Określić poziom rabatów dla klienta, poniżej którego nie wolno Ci zejść (albo będziesz pracować poniżej kosztów)

    Jak zabrać się za obliczenia? Poniżej kilka prostych kroków, które doprowadzą Cię do wyliczenia Twojej roboczogodziny.

    1. Policz wszystkie koszty swojej działalności

    • Uwzględnij wszystkie koszty prowadzenia gabinetu, zarówno koszty zmienne (woda, gaz, prąd, kawa, etc.), jak i koszty stałe, które płacisz niezależnie od tego, czy pracujesz, czy jesteś na urlopie (np. ZUS, telefon, czynsz, Internet)
    • Policz proporcjonalnie również te koszty, które wpadają w roku sporadycznie lub są jednorazowe – koszty marketingu, ubezpieczenie lokalu, serwer, szkolenia, etc.

    2. Uwzględnij realny czas pracy

    • Weź pod uwagę realny czas pracy, czyli ten, w którym faktycznie Ty lub Twoi pracownicy fizycznie wykonujecie zabiegi
    • Zazwyczaj maximum jest to 70 – 80% (pozostały czas to przerwy na kawę, luki w grafiku, przerwy pomiędzy wizytami, sprzątanie, dezynfekcja, etc.)
    • Jeśli gabinet pracuje w godzinach 10:00 – 20:00, przy realnym czasie pracy 80%, realna ilość godzin pracy to 8 h dziennie
    • Jeśli gabinet pracuje po 10 h dziennie, to miesięcznie daje to 200 h (20 dni roboczych po 10 h)
    • Miesięczny czas pracy urealniony do 80% to 160 h

    3. Policz swoją roboczogodzinę

    Roboczogodzina to wynik miesięcznych stałych kosztów gabinetu podzielonych przez realną ilość godzin pracy w miesiącu:

    Roboczogodzina Kalkulator Joanna maczka Trener Marketingu Beauty

    Jeżeli masz kilku pracowników, to dodaj ich do równania:
    160 h x 3 pracowników = 480 h. Czyli, roboczogodzina przy 3 pracownikach będzie wynosić (zakładając, że nie rosną żadne inne koszty, co oczywiście nie jest możliwe, bo dochodzą, chociażby dodatkowe wynagrodzenia):

    Roboczogodzina Kalkulator Joanna maczka Trener Marketingu Beauty

    Koszt roboczogodziny możesz policzyć netto lub brutto (z VAT). Jeśli liczysz koszty brutto, przy każdym koszcie musisz uwzględnić odpowiednie stawki VAT.

    Czy się opłaca, czyli porównanie zyskowności usług

    Jeśli już znasz koszt swojej roboczogodziny, możesz porównać zyskowność poszczególnych zabiegów. Dopiero teraz zobaczysz realnie, czy i ile zarabiasz na każdym zabiegu. Samo odjęcie kosztów preparatu od ceny usługi to nie jest jeszcze Twój zysk! Do poprawnego wyliczenia zysku na usłudze musisz uwzględnić właśnie koszt roboczogodziny. Porównując zyskowność poszczególnych zabiegów, trzeba również pamiętać o tym, aby sprowadzić wszystkie dane do wspólnej jednostki czasowej, np. 1 h. Brzmi skomplikowanie?

    Jeśli chcesz skorzystać z praktycznego szablonu, do którego po prostu podstawisz swoje dane, podsumujesz swoje koszty i bez problemu obliczysz swoją roboczogodzinę, sprawdź bezpłatny kalkulator roboczogodziny. W końcu zobaczysz, ile kosztuje Ciebie każda godzina pracy Twojego gabinetu!

    Przykładowe porównanie zyskowności zabiegów. Tabela pochodzi z e-booka Kalkulator zyskowności zabiegów.

    Jak możesz wykorzystać znajomość roboczogodziny do rozwoju oferty?

    Jakie wnioski możesz wyciągać dzięki porównaniu zyskowności Twoich usług? Jeśli rzetelnie porównasz różne swoje usługi, będziesz w stanie podjąć ważne decyzje dotyczące rozwoju Twojej oferty. Zdecydujesz:

    • Na które usługi podnieść cenę, szczególnie jeśli dzisiaj masz na nich mały zysk lub, co gorsza, dopłacasz z własnej kieszeni
    • Na jakich usługach ciąć koszty materiałów, np. kupując preparaty w innych hurtowniach po niższych cenach lub wymieniając je na inne nowe marki
    • Gdzie skrócić czas świadczenia usługi, eliminując te elementy usługi, które nie wpłyną na doświadczenie i efekt klienta
    • Co w ogóle usunąć z oferty, bo nie da się optymalizować
    • Które zabiegi rozwijać, ponieważ ich zyski są na zadowalającym poziomie
    • Które zabiegi promować, ponieważ mają odpowiednią marżę zysku, z której bezpiecznie możesz zejść w okresach promocji

    Poniższy wykres pokazuje strategiczne podejście do zarządzania usługami w zależności od tego, czy generują one mały lub duży zysk i przychód.

    Strategie rozwoju usług Joanna Maczka trener Marketingu Beauty

    4 Strategie rozwoju usług. Tabela pochodzi w e-booka Kalkulator zyskowności zabiegów.

    Mam nadzieję, że teraz już widzisz, jak ważną rolę w kalkulacji zysków odgrywa umiejętna kalkulacja roboczogodziny. Dobrze jest rewidować ją cyklicznie. Za każdym razem, kiedy w Twojej działalności będą pojawiać się nowe zmienne (nowe usługi, nowi pracownicy, inne nowe koszty) warto wrócić ponowne do kalkulacji roboczogodziny, ponieważ wraz z nowymi kosztami, jej wartość będzie się zmieniać. Masz wątpliwości, czy dasz radę ogarnąć to samodzielnie? W kursie video „Strategie cenowe, czyli 9 kroków do większych zysków” znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak zwiększać zyskowność swojego biznesu!

    Pamiętaj, że regularna rewizja finansów Twojego gabinetu to jeden z najważniejszych nawyków prowadzenia zdrowego biznesu! A jeśli chcesz wejść w kolejny etap wtajemniczenia i realizować strategie cenowe, dzięki którym klienci będą chętniej kupować, to oglądnij to bezpłatne video, w którym poznasz zasady rządzące psychologią cen.

    Oglądnij nagranie Psychologia Cen

    Pobierz Kalkulator zyskowności zabiegów

    • Udostępnij:
    Joanna Mączka

    Działam w branży beauty jako praktyk marketingu od ponad 20 lat, w branżach kosmetyków, manicure hybrydowego, make up i medycyny estetycznej. Kocham dzielić się wiedzą z wszystkimi, którzy tego potrzebują, dlatego na swoim koncie mam mnóstwo przeprowadzonych szkoleń, konferencji branżowych oraz webinariów. Zapraszam Ciebie serdecznie na mój kurs online, dedykowany specjalnie gabinetom zabiegów estetycznych, urody i SPA.

    Poprzedni post

    Pakiet, czyli najlepsze rozwiązanie problemu klienta
    19 sierpnia 2020

    Następny wpis

    7 kroków do stworzenia skutecznego posta
    1 września 2020

    Może Ci się spodobać

    pexels-skitterphoto-9660
    Czy to czas na podwyżkę ceny?
    1 grudnia 2022
    Walizka
    Walizka, kotwica i mapa, czyli jak skutecznie sprzedawać swoje usługi
    19 września 2022
    pexels-gustavo-fring-3985360
    Jak sprzedawać usługi w pakiecie, drożej?
    11 sierpnia 2022

    Produkty

    • Promocja! Nagranie z Webinaru VIP "Jak stworzyć cennik, który zarabia?" plus Kalkulator Zyskowności Oferty
      Nagranie z Webinaru VIP „Jak stworzyć cennik, który zarabia?” plus Kalkulator Zyskowności Oferty 96.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 96.00 zł.67.00 złAktualna cena wynosi: 67.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! Webinar  "Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?"
      Webinar „Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?” 57.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 57.00 zł.39.00 złAktualna cena wynosi: 39.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! E-book "26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama"
      E-book „26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama” 119.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 119.00 zł.37.00 złAktualna cena wynosi: 37.00 zł.
      Dodaj do koszyka

    Najnowsze kursy

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    (+48) 663 664 441

    trener@joannamaczka.pl

    Twoje konto

    • Moje konto
    • Mój profil
    • Zapłać – zamówienie
    • Koszyk

    Linki

    • Sklep
    • Zarejestruj się
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Polecane

    • Pozyskiwanie klientów
    • Skuteczna sprzedaż
    • Rolki na Instagramie

    Popularne

    • Kursy on-line
    • Pobierz E-book
    • Pozyskiwanie klientów

    Joanna Mączka © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    • Polityka prywatności

    Zaloguj się przy użyciu konta

    Zgubiłeś hasło?

    Nie masz konta? Zarejestruj już się teraz

    Zarejestruj się teraz

    Jesteś już użytkownikiem? Zaloguj się