7 kroków do zasięgowej Rolki na Instagramie
Czy wiesz, że filmy wideo na Instagramie generują aż 38% więcej zaangażowania niż statyczne posty? Dynamiczne video jest po prostu bardziej angażujące niż tekst. Obraz jest bardziej przyjazny niż tekst, bo nasz mózg nie musi aż tak się wysilać. Czytanie jest męczące, a film znacznie prostszy i przyjemniejszy w odbiorze. Dlatego właśnie rolki, czyli proste video na Instagramie, to idealne narzędzie do promocji Twojej marki.
Oto 7 kroków, które pomogą Ci zrobić zasięgową rolkę.
Pokaż się!
Twarz ma magnetyczną moc. Warto pokazywać się swoim odbiorcom. Nie wierzysz? Oto kilka statystyk:
- Według badań przeprowadzonych przez HubSpot, filmy wideo z ludzkimi twarzami generują o 41% więcej wyświetleń niż te bez ludzkich twarzy.
- Według danych firmy Animoto, 80% konsumentów uważa, że oglądanie filmów wideo, w których pojawia się osoba przedstawiająca produkt lub usługę, zwiększa ich zainteresowanie tym produktem lub usługą.
- Z kolei badania przeprowadzone przez Twittera wykazały, że filmy wideo z twarzami ludzi osiągają o 2,5 razy więcej zaangażowania niż filmy bez twarzy.
Oczywiście, każda marka i każdy projekt wymagają indywidualnego podejścia, ale te statystyki pokazują, że pokazywanie twarzy w rolkach na Instagramie może być korzystne i zwiększać zaangażowanie Twojej publiczności.
Jeśli decydujesz się na pokazywanie swojej twarzy w rolkach na Instagramie, pamiętaj, aby być konsekwentny w swoim podejściu i dbać o to, aby Twój wizerunek był spójny i profesjonalny.
Jeśli jednak wolisz nie pokazywać swojej twarzy albo po prostu potrzebujesz czasu na oswojenie się z kamerą, skup się na innych aspektach swojego przekazu, takich jak kreatywna produkcja wideo, interesujący montaż czy wartościowa treść.
Możesz również pokazać się przy pracy z klientami w tle, oswajając się powoli z kamerą.
Zaplanuj treści
Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznych rolek na Instagramie jest zaplanowanie treści. Zastanów się, jakie treści chcesz przekazać i jak chcesz, aby Twoja rolka została odebrana przez Twoją publiczność. Postaraj się stworzyć wstępny plan video, określając główne tematy i sekwencje, które chcesz uwzględnić.
Zastanów się, jakie treści chcesz pokazywać klientom… Jakie usługi są dla Ciebie kluczowe? Jak powiedzieć o nich klientom wielokrotnie, od różnych stron, zachowując świeżość i atrakcyjność przekazu?
Jeśli masz ważną usługę w ofercie, którą chcesz wypromować – przygotuj dla niej wiele treści. Pamiętaj, że nie sprawdzi się tutaj zasada “raz, a dobrze”. Bardziej liczy się ilość treści i regularność. Zastanów się, jak najlepiej wykorzystać swój czas i nagrać wiele ciekawych treści przy jednym podejściu.
Przykład? Jeśli robisz makijaże i masz piękna metamorfozę (i klientkę, która podpisała zgodę!) nakręć wiele Rolek: pokaż proces, efekt finalny, siebie przy pracy, opinię klientki. Kręć wideo i rób zdjęcia. Raz przygotowany materiał możesz używać wielokrotnie, inaczej go montując, podkreślając inny problem, etc.
Praktyczny Planer Rolek znajdziesz w kursie „Jak nagrywać Rolki na Instagramie?”
Zadbaj o sprzęt
Kolejnym ważnym aspektem jest wybór odpowiedniego sprzętu do nagrywania. Naprawdę nie musisz wydawać fortuny, aby stworzyć wysokiej jakości rolkę! Jedyne, czego potrzebujesz, to dobrej jakości smartfon i lampa. Możesz także zastanowić się nad zakupem dodatkowego sprzętu typu mikrofon krawatowy, aby poprawić jakość dźwięku. Zwykła lampa typu Ring pomoże Ci w stabilizacji obrazu i utrzymaniu kamery w ryzach.
Pamiętaj, że wszystko czego potrzebujesz, masz w aplikacji. Instagram nieustannie dodaje nowe funkcje, dlatego, aby stworzyć jakościową rolkę, nie musisz korzystać z żadnych aplikacji zewnętrznych.
Upewnij się, że masz dobre oświetlenie
Ważnym czynnikiem wpływającym na jakość Twojej rolki jest oświetlenie. Upewnij się, że masz odpowiednie oświetlenie, które pozwoli Ci uzyskać ostre i jasne obrazy. W branży beauty to naprawdę krytyczne! Filmy słabej jakości nie tylko źle się ogląda, ale również wysyłają jasny sygnał na temat jakości Twojej marki. W promocji i reklamie, wszystko komunikuje, nawet, jeśli tego nie planujesz. Przemyśl, co chcesz pokazywać klientom i przygotuj się na to.
Dobrym pomysłem jest zrobienie próbnych ujęć, aby ocenić, co widać w tle, czy światło jest odpowiednie, etc. Sprawdzaj ujęcia w różnych miejscach, z różnych kątów, aby znaleźć to, które pokazuje Ciebie, Twój gabinet i Twoje prace, w najlepszym świetle:)
Stwórz dobre treści
Przyszedł czas, aby zacząć tworzyć rolki. Upewnij się, że jesteś dobrze przygotowany i wiesz, co chcesz powiedzieć. Staraj się przyciągnąć uwagę widzów poprzez ciekawe wizualizacje i zmiany ujęć. Dodaj trendującą muzykę i animowane napisy.
W tym artykule pisałam, jak działają rolki na Instagramie.
Pamiętaj, że to, co najbardziej kluczowe przy dodawaniu treści, to znajomość problemów Twoich klientów. Zdradzę Ci coś: klienci nie wchodzą na Twój profil, abyś ich bawił do łez! Od tego mają inne profile znanych celebrytów i komików. Skup się dostarczaniu rozwiązań w swojej niszy.
Twoim zadaniem jest odpowiedzieć klientom na ich palące problemy, pytania. A przede wszystkim – dać im rozwiązania. Wtedy będziesz ich naturalnym wyborem numer jeden, kiedy już dojrzeją do zakupu.
Jeśli sprzedajesz np. depilację laserową, to mogą być przykładowe ważne problemy klientów. O każdym możesz nakręcić mega ciekawą rolkę!
- jak usunąć kłopotliwe owłosienie zanim nadejdzie lato
- czy depilacja laserowa boli
- ile razy trzeba powtórzyć zabieg dla widocznego efektu
- jak długo goi się skóra po zabiegu
Z kolei, jeśli prowadzisz salon fryzjerski, Twoi klienci zapewne chcą wiedzieć:
- co aplikować na włosy, aby uniknąć niszczenia włosów prostownicą
- czym różni się zabieg nanoplastii od keratynowego prostowania włosów
- jak pielęgnować blond aby podtrzymać chłodny odcień, etc
Publikacja rolki
Kiedy Twoja rolka jest już gotowa, publikuj!
O czym warto pamiętać?
Upewnij się, że:
- Twoja Rolka przykuwa uwagę widzów już od pierwszej sekundy
- Masz napis na pierwszym kadrze, który natychmiast przyciąga uwagę
- Używasz odpowiednich hashtagów, aby zwiększyć zasięg Twojej rolki. Hasztagi w rolkach dodajemy jednak tylko pomocniczo, ponieważ algorytm rolek działa na zasadzie behawioralnej – podsuwa treści tym odbiorcom, którzy interesują się danym tematem, zatrzymują się na publikacjach dłużej, etc. Jeśli Twój klient interesuje się makijażem i ogląda filmiki pokazujące metamorfozy klientek, Twoja rolka ma również szansę dotrzeć do takiej osoby – pod warunkiem oczywiście, że ją dobrze przygotujesz.
- Dodajesz zainteresowania z proponowanych przez Instagram zestawów, aby “pomóc” algorytmowi trafić do interesujących Ciebie odbiorców – możesz wybrać max 3
- Ustawiasz kadr na taki, który przyciąga uwagę lub dodajesz ciekawą okładkę
- Odpalasz i… sprawdzasz statystyki!
Jak przygotować dobre rolki krok po kroku dowiesz się z kursu „Jak nagrywać Rolki na Instagramie?”
Promowanie rolki
Aby dotrzeć do większej liczby osób, promuj swoją rolkę na innych platformach społecznościowych, np. Facebook. Instagram będzie naturalnie podsuwał Ci tę opcję. Skorzystaj z niej, no bo w końcu zależy Ci na większych zasięgach?
Możesz również reklamować swoją rolkę. Jeśli jednak podkładasz muzykę, możesz mieć ograniczone opcje ze względu na prawa autorskie utworu.
I jedna najważniejsza rzecz na sam koniec: po prostu rób! Daj sobie czas na ocenę rezultatów, nie poddawaj się. Kto wie, może nawet polubisz siebie przed kamerą?