Jak często dodawać posty na media społecznościowe? 5 zasad budowania dużych zasięgów.
Pewnie obiło Ci się wielokrotnie o uszy, że najlepiej publikować codziennie? A nawet częściej? I nie tylko dużo, ale również różnorodnie i kreatywnie!
Sęk w tym, że osoby, które równolegle prowadzą biznes oparty o wykonywanie usług, rzadko mają czas na to, aby publikować w ogóle. Zgadza się? Brak czasu, pomysłów na posty i powtarzalnych procedur dokumentowania efektów klientów powoduje, że publikowanie treści staje się (niechcianym) drugim etatem.
Z tego artykułu dowiesz się:
Ile postów trzeba dodawać, aby budować zasięgi?
Jak dodawać posty szybko i skutecznie?
Czy można recykligować treści, czyli publikować drugi raz to samo?
Jak przestać myśleć i zacząć działać?
Zasada 1. Nie ilość, ale jakość.
Kluczowe pytania, na jakie musisz sobie odpowiedzieć zanim zaczniesz tworzyć treści to:
Jakie treści będą przydatne odbiorcom?
Co daje moim klientom inspirację aby czuć się lepiej?
Co zmotywuje ich do zmiany?
Z jakimi problemami się borykają?
Jakie są ich palące problemy?
Skąd czerpać tę wiedzę? Najlepiej od samych klientów. Wszystkie pytania, które słyszysz od jednego klienta, są potencjalnie interesujące dla pozostałych, którzy nie pytają. Dlatego zacznij je kolekcjonować. To Twoje najcenniejsze pomysły na posty.
Gdzie jeszcze możesz znaleźć pomysły na publikacje? Przeglądnij komentarze i pytania na profilach konkurencji, przyłącz się do branżowych grup na Facebooku lub zrób własną ankietę. Najprostsza wersja to naklejka na Stories, bardziej rozbudowana – ankieta online w jednym z bezpłatnych systemów do ankietowania (np. survio, ankieteo).
Zasada 2. Dokumentuj zamiast tworzyć
To podejście zaproponował Gary Vaynerchuk, który od wielu lat motywuje przedsiębiorców do budowania swoich marek w mediach społecznościowych. Dokumentowanie zamiast ciągłego wymyślania pozwala zrzucić ciężar perfekcjonizmu, który często nas hamuje przed publikowaniem.
Ta metoda pozwala spojrzeć na swoją rolę z zupełnie innej perspektywy. Nie musisz się ciągle napinać i zastanawiać, co rewelacyjnego dzisiaj pokazać światu, bo to co najciekawsze często masz w zasięgu ręki! Po prostu pokazuj, jak pomagasz innym klientom.
Zasada 3. Recykling – na czasie
Recykling to proces ponownego wprowadzania do obiegu zużytych materiałów. Tak, jak recykling jest metodą ochrony środowiska naturalnego poprzez ograniczenie zużycia surowców tak samo recykling treści jest metodą ochrony Twojego czasu poprzez ponowne wpuszczenie w obieg tych samych treści!
Jeśli masz dobre, wartościowe posty, które podobają się odbiorcom, możesz wykorzystać je ponownie. Przecież każdego dnia na Twoje profile trafiają nowi potencjalni klienci, którzy nigdy nie dotrą do Twoich postów sprzed 3 miesięcy. Nawet, jeśli śledzą Cię regularnie, nie miej złudzeń, że przeglądanie Twoich profili jest najważniejszym punktem ich dnia. Nawet Twoje najlepsze publikacje (i moje również) szybko giną w gwiezdnym pyle miliarda newsów, video i zdjęć, jakimi codziennie jesteśmy bombardowani.
Dlatego pozwól sobie czasem na powtórkę. Wystarczy, że nieznacznie zmienisz formę lub treść. Dobre pomysły warto używać więcej niż raz!
Zasada 4. Nie raz, a dobrze, ale często i mało!
Ze względu na to, jak działa algorytm, lepiej publikować w mniejszych dawkach, ale częściej. Ale przede wszystkim regularnie!
Jak wykorzystać działanie Algorytmu tłumaczę w swoich kursach, np. Jak budować zasięgi na Instagramie. Cała idea polega na tym, że nie da się zbudować dobrego konta bez organicznej, regularnej pracy. Instagram czy Facebook ceni sobie bardziej konta, które mają dłuższą historię i regularną obecność.
Masz nowy zabieg w ofercie? Świetnie. Rozpracuj go od różnych stron, znajdź różne perspektywy pokazywania korzyści. Pomoże Ci w tym e-book „18 sposobów na posta”, w którym znajdziesz 18 szablonów na przedstawienie treści w jednym temacie. Pomyśl tylko, ile postów będzie w stanie stworzyć dla 2-3 wybranych usług!
Zasada 5. Chcesz publikować szybko, często i regularnie? Zaplanuj!
Jeśli przysiądziesz raz w tygodniu i zrobisz plan postów zdejmiesz sobie z głowy ciężar ciągłego myślenia „o czym mam pisać”? A może wręcz odwrotnie – Twoje profile leżą i kwiczą, bo nie wiesz, jak się za to wszystko zabrać?
Oto kilka przydatnych wskazówek:
- Zastanów się, jakiego rodzaju kontent chcesz tworzyć – jak będziesz pokazywać swoją markę, swoją pracę, efekty klientów
- Rozplanuj sobie treści na kolejny tydzień – przydatne narzędzia i masę pomysłów na posty znajdziesz w 5 lekcji kursu Pozyskiwanie Klientów
- 80% publikacji powiąż z usługami, które chcesz w danym okresie promować.
- Pozostałe 20% grafiku postów przeznacz na „spontaniczne” posty z wydarzeń, szkoleń, sezonowych okazji, etc.
- Rozdaj zadania w zespole – każdy pracownik może dostarczać Ci kontent (dokumentując swoją pracę), ale dobrze jak 1 osoba odpowiada za zarządzanie całością
Wracając do kluczowego pytania – jak często publikować? Tak często, jak dasz radę robić to regularnie. Dasz radę codziennie? Gratulacje. 3 razy w tygodniu? Świetnie. Pamiętaj, że na Twoje zasięgi wpływa wiele czynników. Nie chodzi tylko o ilość, ale również jakość i formę treści, ich potencjał na angażowanie odbiorców, różnorodność formatów. Liczy się też Twoja ogólna aktywność na danym kanale i wiele innych rzeczy. Przed Tobą niełatwe zadanie, ale wierzę, że dasz radę! Masę wskazówek zostawiłam w e-booku “6 Kroków pozyskiwania klientów”