• Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt

Masz pytania?
+48 663 664 441
trener@joannamaczka.pl
RejestrujZaloguj
Joanna Mączka
  • Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online „Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
      • Cart

        0

    Kiedy inni wiedzą lepiej, czyli o społecznym dowodzie słuszności

    • Wysłane przez Joanna Mączka
    • Kategorie Klient, Psychologia sprzedaży
    • Data 16 listopada 2022

    Wyobraź sobie, że jesteś na stadionie. Nagle wszyscy zaczynają opuszczać swoje miejsca i kierować się do wyjścia. Będziesz siedzieć w miejscu, czy podążysz za resztą?

    Dlaczego tak bardzo ufamy opiniom innych ludzi?

    Dlaczego biegniemy po produkty, które polecają nam celebryci?

    Dlaczego wystarczy powiedzieć, że inni już to mają?

    Dlaczego tak często punktem odniesienia w naszych zachowaniach są reakcje na zachowania innych ludzi?

    Owczy pęd

    Ciągle podlegamy nieświadomym wpływom różnych reguł psychologicznych. Działa tutaj tak zwany społeczny dowód słuszności. To efekt psychologiczny, zgodnie z którym kiedy nie wiemy, jaką decyzję podjąć, kierujemy się tym, co robią lub wybierają inni ludzie. Najczęściej przyczyną tego zachowania jest brak informacji, brak wiedzy lub brak czasu na analizę wszystkich dostępnych opcji. Czyli, jeśli nie wiemy, jak postąpić w danym momencie, podejmujemy decyzję na podstawie obserwacji innych. Minimalizujemy w ten sposób ryzyko dokonania niewłaściwego wyboru.

    Dlaczego zaglądamy innym do koszyka?

    Pamiętasz reklamy w wózkach zakupowych w supermarkecie? Ich zamysłem było przedstawianie dodatkowej oferty „właścicielowi” koszyka.  Wiesz, co było najbardziej szokującym odkryciem? Badania w miejscu sprzedaży pokazały, że kupujący interesują się przede wszystkim tym, co mają inni kupujący w swoich koszykach! Po prostu zerkają do koszyków innych osób. Ta obserwacja doprowadziła do ważnego wniosku: bardziej skuteczne będą reklamy umieszczane – nie wewnątrz koszyków (czyli skierowane do właścicieli koszyków), ale te po zewnętrznej stronie koszyków – skierowane do innych kupujących. To tylko przykład tego, jak znajomość ludzkiej tendencji do kierowania się wyborami innych ludzi, może doprowadzić do przełomowej zmiany w komunikacji marketingowej. I oczywiście, większej sprzedaży.

    A zatem, jak wykorzystać wiedzę o zachowaniach klientów w promocji swoich usług?

     

    1/Przede wszystkim, opinie

     Zadbaj o dobre opinie! Niech Twoi potencjalni klienci zobaczą, dlaczego tak wielu innych klientów wybiera Twoje usługi. Pokazuj społeczny dowód słuszności na różne sposoby:

    • Publikuj opinie zadowolonych klientów na swoich mediach społecznościowych. A najlepiej ich wypowiedzi na żywo w Relacjach. Wszystko, co autentyczne i „na żywo” będzie miało dużo większy wydźwięk.
    • Zadbaj o opinie na Twojej wizytówce w Google. Kieruj do niej konkretnym linkiem po każdej wizycie w Twoim gabinecie. Uczyń z tego powtarzalną procedurę.

     

    2/Pokazuj swoją wiedzę

    • Powieś w gabinecie certyfikaty, potwierdzające, że się szkolisz. Nie musisz od razu organizować „ściany próżności”, ale możesz zrobić to w stosowny i akceptowalny dla siebie sposób. Zachodzi tu jeszcze inna zasada społecznego wpływu – reguła autorytetu, o której przeczytasz w tym artykule
    • Rób Relacje ze szkoleń, konferencji i innych ważnych wydarzeń firmowych, w których uczestniczysz. To dowody na to, że się rozwijasz dla swoich klientów

     

    3/Używaj słów kluczowych

    Droższe usługi w salonie kosmetycznym wymagają więcej „społecznych dowodów”. Czasem warto ukierunkować uwagę klientów pisząc lub mówiąc

    • „bestseller”
    • „zaufało nam już 1000 klientów”
    • „ulubiony zabieg gwiazd naszych klientów”
    • „9 na 10 klientów wybiera…”
    • „hit sezonu”

     

    4/Pokazuj innych, którzy to już zrobili

    Pokazuj swoich klientów, którzy korzystają z danej usługi lub produktu. Im więcej historii zadowolonych klientów, tym większy dowód społeczny, że wizyta u Ciebie nie wiąże się z żadnym ryzykiem.

     

     

    Jako klienci znajdujemy się w ciągłej reakcji na bodźce z otoczenia – najczęściej schematycznie i stereotypowo. Tak po prostu działa nasz mózg. Zamiast dawać ponosić się automatycznym sposobom reagowania na rzeczywistość, możesz tak nimi zarządzić, aby działały na Twoją korzyść. Znajomość reguł wywierania wpływu na ludzi pozwoli Ci z jednej strony kontrolować swoje własne reakcje, a z drugiej być świadomym tego, jak możesz wpływać na zwiększenie ilości swoich klientów. W tym e-booku znajdziesz więcej reguł wywierania wpływu na klientów.

    • Udostępnij:
    Joanna Mączka

    Działam w branży beauty jako praktyk marketingu od ponad 20 lat, w branżach kosmetyków, manicure hybrydowego, make up i medycyny estetycznej. Kocham dzielić się wiedzą z wszystkimi, którzy tego potrzebują, dlatego na swoim koncie mam mnóstwo przeprowadzonych szkoleń, konferencji branżowych oraz webinariów. Zapraszam Ciebie serdecznie na mój kurs online, dedykowany specjalnie gabinetom zabiegów estetycznych, urody i SPA.

    Poprzedni post

    Jak skutecznie wyróżnić się, aby klienci wybierali właśnie Twój gabinet?
    16 listopada 2022

    Następny wpis

    Czy to czas na podwyżkę ceny?
    1 grudnia 2022

    Może Ci się spodobać

    Instagram-trendy-no-filter-joanna-maczka
    Jak skutecznie sprzedawać w gabinecie beauty – bez wciskania?
    4 maja 2025
    Strategie cenowe_Salon masaz_joanna maczka
    Jak zarabiać więcej dzięki strategii wyższej ceny?
    1 listopada 2024
    5 sekretow skutecznej sprzedazy joanna maczka_2
    5 sekretów skutecznej sprzedaży
    19 listopada 2023

    Produkty

    • Promocja! Nagranie z Webinaru VIP "Jak stworzyć cennik, który zarabia?" plus Kalkulator Zyskowności Oferty
      Nagranie z Webinaru VIP „Jak stworzyć cennik, który zarabia?” plus Kalkulator Zyskowności Oferty 96.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 96.00 zł.67.00 złAktualna cena wynosi: 67.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! Webinar  "Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?"
      Webinar „Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?” 57.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 57.00 zł.39.00 złAktualna cena wynosi: 39.00 zł.
      Dodaj do koszyka
    • Promocja! E-book "26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama"
      E-book „26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama” 119.00 zł Pierwotna cena wynosiła: 119.00 zł.37.00 złAktualna cena wynosi: 37.00 zł.
      Dodaj do koszyka

    Najnowsze kursy

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    (+48) 663 664 441

    trener@joannamaczka.pl

    Twoje konto

    • Moje konto
    • Mój profil
    • Zapłać – zamówienie
    • Koszyk

    Linki

    • Sklep
    • Zarejestruj się
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Polecane

    • Pozyskiwanie klientów
    • Skuteczna sprzedaż
    • Rolki na Instagramie

    Popularne

    • Kursy on-line
    • Pobierz E-book
    • Pozyskiwanie klientów

    Joanna Mączka © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    • Polityka prywatności

    Zaloguj się przy użyciu konta

    Zgubiłeś hasło?

    Nie masz konta? Zarejestruj już się teraz

    Zarejestruj się teraz

    Jesteś już użytkownikiem? Zaloguj się