Czy warto promować posty na Facebooku?
Jak zwiększać zasięgi? Jak skutecznie docierać do większej ilości nowych potencjalnych klientów? Czy warto na to wydawać pieniądze? A jeśli tak to ile?
Czy warto sponsorować posty na Facebooku?
Czy ty też tak masz, że Twój fanpage rośnie, ale jego zasięgi już niekoniecznie? Rozwijasz profil, tymczasem publikowane treści docierają do coraz mniejszego procentu fanów…
Dlaczego się tak dzieje? Cóż, powodów może być wiele, ale jednym z nich na pewno jest fakt, że Facebook tak po prostu działa – im większy jesteś, tym mniejsze dotarcie otrzymujesz. Coraz trudniej jest Ci się przebić do Twoich własnych odbiorców. Oczywiście chodzi o to abyś zaczął płacić i wydawać pieniądze na platformie.
Dlatego, aby budować zasięgi, docierać do swoich i nowych odbiorców musisz podjąć działania reklamowe. Facebook sam nieustannie nas zachęca do promocji postów, wyświetlając pod postem przycisk Promuj Post. Prawdopodobnie raz na jakiś czas na swoim fanpage’u widzisz komunikat z informacją, że Twój post jest lepszy od pewnego procentu postów konkurencji i powinieneś go promować.
Czy warto?
Masz tutaj 2 możliwości:
-
Promowanie postów z poziomu fanpage.
To prosta metoda prostą, która ma wiele zalet:
– jest wygodna – w miarę szybko jesteś w stanie dopalić reklamę
– nie musisz znać się na żadnych zaawansowanych funkcjach – cały proces jest dość intuicyjny
Jednak:
– takie promowanie postów jest mało efektywne – opcje promocji są tu znacznie ograniczone. To Facebook w dużej mierze przejmuje kontrolę nad Twoim budżetem.
– nie możesz korzystać z żadnych zaawansowanych ustawień optymalizacji, dobieranie miejsc, w których ma się wyświetlić reklama, konkretnych dni, ani godzin.
Jak w takim razie promować posty?
Wykorzystując drugą możliwość:
-
Promowanie postów przez menedżera reklam, za pomocą celu reklamowego Aktywność.
Owszem, wymaga to ustawienia konta reklamowego, ale jesteś w stanie bardzo precyzyjnie docierać do różnych grup klientów, na przykład tworząc sobie grupy osól podobnych do Twoich klientów, osób, które widziały Twoje live, były na konkretnych zakładkach Twojej stronie www i wiele innych.
Podsumowując
Dla wielu osób które dopiero startują z reklamą jest to pierwszy krok, który pozwala oswoić się z reklamą. Wiele osób, które zaczyna działać przez narzędzie dedykowane reklamom, czyli przez Managera Reklam, jest niezadowolonych z efektów zwykłego Promowania Posta, uważają, że jest ona mało nskuteczna.
Dlatego zachęcam się, aby koniecznie zapoznać się z tym narzędziem, aby najbardziej efektywnie tworzyć i optymalizować swoje reklamy i mądrze wydawać swoje pieniądze.
Jeśli chcesz samodzielnie ustawiać proste reklamy i skutecznie zwiększać liczbę klientów w Twoim gabinecie, zapisz się na szkolenie z reklamy na Facebooku i Instagramie lub umów na indywidualną konsultację pisząc do mnie na trener@joannamaczka.pl