Jak tworzyć super skuteczne nagłówki?
Czy wiesz, że to od nagłówka, czyli pierwszego zdania otwierającego, zależeć będzie, czy ludzie w ogóle przeczytają Twojego posta? 80% osób czyta nagłówek, ale rzadko cokolwiek więcej. Dlatego musisz wzbudzić zainteresowanie już od pierwszego zdania!
Dobry nagłówek – 80% sukcesu?
Technicznie, jedyne, co widzisz przeglądając posty na Facebooku to tylko pierwsze zdanie – aby rozwinąć pełną treść, klient musi chcieć kliknąć „pokaż więcej”. Jak więc to zrobić?
Zachęć go nagłówkiem, któremu nie będzie w stanie się oprzeć! Twoje zadanie to zaprosić czytelnika do dalszej interakcji. Poświęć czas na dobry nagłówek – zobaczysz, że się opłaci!
Poniżej znajdziesz mnóstwo pomysłów na świetne nagłówki, które sprzedają.
Nagłówek – pytanie
Pytanie rodzi podświadomą chęć znalezienia odpowiedzi. Jeśli zadasz pytanie, mózg klienta będzie szukał odpowiedzi. Oczywiście w treści Twojego posta.
Wykorzystaj nagłówki typu:
„Czy wiesz, że…”
„Czy zdarza Ci się…”
„Szukasz sposobu na…”
„Masz już dość szukania”
„Zastanawiasz się, jak”
„Dlaczego tylko 10% kobiet…”
„Znasz sekret ..?”
Pytanie rodzi naturalne zaciekawienie po stronie odbiorcy, „wkręca” nas w poszukiwanie odpowiedzi. Stosuj pytania jak najczęściej!
Pytania mają ogromną moc angażowania odbiorcy. Śmiało można powiedzieć, że są prawie zawsze skuteczniejsze niż zwykłe stwierdzenia. Dlatego, zaczynaj posty od mocnego pytania, które wprowadzają do problemu, z jakim zmaga się klient. Albo pokaż już na wstępie, że masz pomysł na rozwiązanie problemu. W ten sposób złapiesz uwagę klienta i dasz mu znać, że rozumiesz jego problem.
Nagłówek-pytanie plus problem klienta
Jeśli połączysz pytanie z problemem klienta, może to wyglądać na przykład tak:
“Szukasz sposobu na pozbycie się kłopotliwego owłosienia?”
“Masz już dość testowania setek nieskutecznych sposobów na pozbycie się kłopotliwego owłosienia?”
“Czy zdarza Ci się, że kiedy jesteś na plaży, ciągle myślisz o tym, jak wygląda Twoje linia bikini?”
“Czy czasem łapiesz się na tym, że wstydzisz się wyjść w stroju kąpielowym, bo nie czujesz się komfortowo?”
Nagłówek-pytanie plus rozwiązanie problemu
Pytania mogą też świetnie naprowadzić na rozwiązanie problemu. Zobacz na to:
“Czy znasz już skuteczny sposób na piękne i gładkie nogi?”
“Co takiego robią kobiety, które nie mają problemu z owłosieniem na nogach?”
“Czy można już po 2 zabiegach mieć gładkie, piękne nogi bez codziennej rutyny golenia?”
“Jak uzyskać piękne gładkie nogi bez wydawania fortuny?”
Nagłówki, które budują pozycję eksperta
To nagłówki, które obiecują wiedzę, podaną w formie prostej instrukcji. Cyfra, która jest w nagłówku, obiecuje, że będzie krótko i treściwie. Wypróbuj te nagłówki:
„3 sprawdzone sposoby”
„4 najczęstsze błędy popełniane przez”
„Instrukcja krok po kroku”
„5 mitów na temat”
„Tego nie powie Ci żaden specjalista”
„13-dniowy program na poprawę”
„Fakty i mity na temat…”
„Wszystko, co musisz wiedzieć o…”
„Jak coś zrobić…”
„Czego możesz się nauczyć…”
„A czy B…?”
„Top 10 składników na…”
Nagłówki, które zdradzają sekrety
To nagłówki, które działają, jak hasła z pierwszych stron portali plotkarskich. Nie bez powodu generują ogromne zainteresowanie i ciekawość czytelników, którzy klikają kolejne podstrony generując setki wyświetleń. Twój nagłówek może rodzić podobną ciekawość – jedyna różnica jest taka, że u Ciebie za mocnym nagłówkiem pójdzie inspirująca i wartościowa treść!
Zerknij na te przykłady:
„Dlaczego tylko nieliczne kobiety osiągają takie efekty?
„Poznaj sekret celebrytek, które szczycą się szczupłym ciałem bez diet i wyrzeczeń!”
„Co takiego zrobiła (xxx), że osiągnęła taki rezultat w 21 dni…?”
„Dlaczego tylko 10% kobiet zna tę metodę?”
„Co takiego robią kobiety, które mają szczupłe ciało okrągły rok?
„Znamy już przyczynę… Prawdopodobnie są to te 3 błędy…”
„7 kg mniej bez 1 godziny spędzonej na siłowni?”
Pomysłom nie ma końca. Jak się rozpędzisz w produkowaniu dobrych nagłówków, to już nikt nie zdoła Cie zatrzymać!
Oczywiście dobry nagłówek to tylko wstęp do dobrej oferty. Teraz musisz pokazać odbiorcom, że naprawdę warto czytać dalej. O kolejnych krokach budowania skutecznych postów przeczytasz w artykule „Jak tworzyć posty, które przyciągną klientów na zabiegi. Prosty schemat w 5 krokach”