11 narzędzi i aplikacji dla salonu beauty
Jak sprawnie ogarniać media społecznościowe, jeśli robisz to samodzielnie? Jak zadbać o regularność i atrakcyjność tworzonych publikacji – Twoją przepustkę do większych zasięgów? W tym artykule pokażę Ci 11 kluczowych narzędzi, które pomogą Ci tworzyć ciekawe treści, a w rezultacie przyciągać więcej klientów do Twoich najbardziej rentownych usług.
#1 Tworzenie grafik
Narzędziem prawdopodobnie najczęściej używanym do samodzielnego tworzenia lub obróbki grafik jest canva.com
To prosty i intuicyjny program pełen gotowych szablonów, który pozwoli Ci przygotować spójne grafiki i wypracować Twój własny system identyfikacji. Canva.com pomoże Ci:
- projektować publikacje w różnych formatach (post na Instagram, Facebook, relacja, baner na Facebooku, etc). Wystarczy, że wybierzesz interesujący Cię format, canva.com dostosuje odpowiedni rozmiar
- dobierać grafiki dopasowane do okazji (promocja, święta, infografika, etc)
- przygotować swój własny zestaw kolorów i gotowych pre-setów
- tworzyć zarówno proste grafiki, jak i karuzele
- dodawać elementy animacji
- pobierać zdjęcia i logotypy z Twoich własnych plików w celu ich dalszej obróbki w canvie
- gotowe grafiki można publikować prosto na Facebooka, Instagrama i inne media społecznościowe.
To tylko niektóre z jej zalet. Zapewne stosując ją, odkryjesz ich znacznie więcej. Wiele funkcji jest dostępnych bezpłatnie. W canvie można również projektować ulotki, e-booki, plakaty i wiele różnych materiałów niezbędnych do pracy w gabinecie.
#2 Inspiracje managera beauty na każdą okazję
Pinterest jest ogromnym zbiorem inspirujących zdjęć, które możesz zachowywać na swojej tablicy. To ocean pomysłów na praktycznie każdy temat. Przyda Ci się szczególnie, jeśli szukasz:
– inspiracji na piękne wnętrza
– pomysłów na gadżety beauty
– pomysłów na cytaty lub memy w konkretnym temacie
– inspiracji na organizację wydarzenia w gabinecie
#3 Baza zdjęć dla salonu kosmetycznego
Najlepsze zdjęcia to te, które pochodzą z twojego gabinetu – pokazują Ciebie, Twój zespół przy pracy i efekty jakie uzyskujesz dla swoich klientów. Jeśli jednak musisz wesprzeć się zdjęciem ze stoku, zerknij na pexels.com. To ogromna międzynarodowa baza ładnych, estetycznych, nieszablonowych i co najważniejsze – bezpłatnych zdjęć, praktycznie na każdy temat. Zdjęcia są wykonane przez artystów z całego świata, większość z nich można pobrać bezpłatnie.
#4 Usuwanie tła ze zdjęcia
Czasem będziesz potrzebować swojej sylwetki wyciętej z tła. Przydaje się szczególnie, jeśli chcesz pokazać się na tle kolorów Twojej marki. Remove.bg to strona internetowa, która od razu po zaciągnięciu zdjęcia czyści je z tła. Zostaje tylko sylwetka, do której podstawiasz jedno z wielu teł dostępnych w serwisie. Możesz również zaszaleć i stworzyć fotomontaż symulujący Ciebie na tle Kilimandżaro lub na Karaibach!
#5 Planowanie Postów
Jeśli mówimy o sprawnym zarządzaniu publikacjami na media społecznościowe, pierwsza i podstawowa rzecz to planowanie postów. Planując publikacje unikniesz chaosu, stresu, jak również zamieszczania przypadkowych, niedopasowanych treści.
Jest jeszcze inna kluczowa zaleta planowania: poświęcając jednorazowo czas, możesz wysycić dany temat na wiele sposobów, generując wiele postów w 1 temacie. Przykład takiego planowania znajdziesz w e-booku „16 sposobów na posta”
Jak już masz pomysły na treści, możesz zacząć planować posty, najlepiej w Creator Studio na Facebooku. To narzędzie online jest dostępne w Twoim panelu firmowej strony na Facebooku (na telefonie funkcjonuje jako osobna aplikacja do pobrania). Umożliwi Ci publikowanie zarówno postów jak i relacji na Facebooku i na Instagramie (na każdą platformę osobno lub jako udostępnienie treści).
Treści publikujesz od razu, ale możesz je również zaplanować na kolejne dni lub tygodnie.
Dodatkową zaletą jest możliwość przeglądania statystyk opublikowanych postów.
#6 Edytor zdjęć
Jak złapać uwagę klientów? Czym się wyróżnić spośród tysiąca zdjęć i filmów, które każdego dnia bombardują odbiorców? Warto zacząć od dobrego zdjęcia. To ono łapie uwagę odbiorcy w pierwszej kolejności. Jeśli potrzebujesz podbić efekty swoich zdjęć, skorzystaj z jednej z wielu dostępnych aplikacji do edycji zdjęć. Ja używam Lightroom lub Snapseed. Przy odrobinie zabawy jesteś w stanie uzyskać naprawdę spektakularne efekty. Ciekawy sposób na pokazywania zdjęć przed i po – używając specjalnego suwaka do przewijania efektu – stworzysz w aplikacji Diff Before After.
#7 Edytor video
Video to dzisiaj nie fanaberia, ale konieczność. Twoi klienci dużo chętniej przeglądają treści w formie filmów, ponieważ jest to bardziej naturalne, angażujące i łatwiejsze w odbiorze. Chcesz wykonać prosty montaż zdjęć z telefonu, nałożyć kilka efektów i podłożyć muzykę? Świetnie sprawdzi się tutaj VideoLeap.
#8 Dodawanie napisów do video
Dodając video, pamiętaj o tym, że prawie 80% ludzi ogląda materiały z wyłączonym dźwiękiem! Najczęściej przeglądamy media społecznościowe właśnie wtedy, kiedy nie chcemy przeszkadzać innym: późno (lub wcześnie rano) w łóżku, w środkach komunikacji miejskiej, w pracy… Dodając napisy lub nawet sam nagłówek (byle interesujący!) znacząco zwiększasz prawdopodobieństwo oglądnięcia materiału.
Świetnie sprawdzi się tutaj aplikacja na telefon Splice lub InShot. Jeśli pracujesz na komputerze, skorzystaj z serwisu zubtitle.com w którym dokonasz transkrypcji całego materiału. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni język i cała treść praktycznie „wleje” się sama.
#9 Siatka na Instagramie
Jeśli chcesz zaskoczyć odbiorców piękną siatką na Instagramie, która stworzy nieszablonowy efekt na 6, 9 lub nawet 12 kafelek – zajrzyj do aplikacji Grids. To bardzo intuicyjne narzędzie – na jednym z wielu dostępnych szablonów stworzysz swoją siatkę. Wystarczy wybrać odpowiednie zdjęcia z telefonu i dostosować napisy.
#10 Kalkulator roboczogodziny
Jeśli czujesz, że pracujesz bardzo dużo, ale nie idą za tym satysfakcjonujące zyski, a większa ilość klientów nie przekładaja się na większą sprzedaż, to znak, że musisz sięgnąć po porządny kalkulator roboczogodziny.
Jeśli jesteś jak większość właścicieli gabinetów estetycznych, urody i SPA, to niestety nie liczysz roboczogodziny swojej działalności. Być może nawet pierwszy raz słyszysz to pojęcie? Okazuje się, że prawie 80% właścicieli gabinetów nie zna swojej roboczogodziny. Brak znajomości tego parametru powoduje, że zarządzanie gabinetem może stać się bardziej dziełem przypadku niż świadomie podejmowanych decyzji.
Roboczogodzina to godzinowy koszt, jaki ponosisz, biorąc pod uwagę wszystkie wydatki gabinetu. Znajomość roboczogodziny pozwala Ci:
- Poznać wyjściową cenę, przy której wychodzisz na zero
- Narzucić odpowiedni procent Twojego zysku i ustalić cenę za zabieg
- Określić poziom rabatów dla klienta, poniżej którego nie wolno Ci zejść (albo będziesz pracować poniżej kosztów)
Polecam Ci prosty, bezpłatny kalkulator roboczogodziny online, który stworzyłam specjalnie dla właścicieli gabinetów beauty.
#11 Kalkulator rentowności zabiegów
Inne przydatne finansowe narzędzie, które pomoże Ci podjąć decyzje o tym, jakie usługi warto promować (bo dają największe zyski), a jakie najlepiej usunąć z oferty (bo generują stratę) to kalkulator rentowności zabiegów. To narzędzie pomoże Ci w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych:
- Na które usługi podnieść cenę, szczególnie jeśli dzisiaj masz na nich mały zysk lub, co gorsza, dopłacasz z własnej kieszeni
- Na jakich usługach ciąć koszty materiałów, np. kupując preparaty w innych hurtowniach po niższych cenach lub wymieniając je na inne marki
- Gdzie skrócić czas świadczenia usługi, eliminując te elementy usługi, które nie wpłyną na doświadczenie i efekt klienta
- Co w ogóle usunąć z oferty, bo nie da się optymalizować
- Które zabiegi rozwijać, ponieważ ich zyski są na zadowalającym poziomie
- Które zabiegi promować, ponie ponieważ mają odpowiednią marżę zysku, z której bezpiecznie możesz zejść w okresach promocji
To jest moja „11”. Bez tych narzędzi nie rozpoczynam pracy. Aby skutecznie rozwijać swój biznes nie potrzebujesz wielu aplikacji. Najważniejsze to poznać dobrze kilka narzędzi i działać! Jeśli chcesz poznać te i inne narzędzia “na żywo” zapraszam Ciebie na całodniowe Szkolenie z Pozyskiwania Klientów do gabinetu. Sprawdź najbliższe miejsca i terminy.