Jak tworzyć posty, które przyciągną klientów na zabiegi? Prosty schemat w 5 krokach!
Twoje posty nie prowadzą do zapisów na zabiegi? Klienci mało angażują się w oferty, które im przedstawiasz? Nie czytają tego, co piszesz, w najlepszym przypadku „omiatają” wzrokiem twoje treści i … pędzą dalej do kolejnych, ciekawszych wpisów?
Tworzenie ciekawych, inspirujących postów, które mają wartość dla użytkowników to sztuka, którą możesz opanować. Jeśli chcesz wywołać reakcję użytkowników na Twoje treści, sprawić, aby poczuli, że mówisz właśnie do nich i nie tylko dali Ci lajka, ale skontaktowali się z Tobą w celu umówienia wizyty – poznaj sprawdzony schemat 5 kroków dobrego posta.
5 zasad tworzenia posta, który przyciągnie uwagę użytkowników
- Przyciągnij uwagę dobrym zdjęciem
- Zacznij mocnym nagłówkiem, który przyciągnie uwagę
- Dotknij problemu klienta – pokaż, że rozumiesz ich sytuację
- Zaproponuj rozwiązania tych problemów
- Wezwij do działania – powiedz klientom, co konkretnie mają zrobić
1. Obraz jest wart tysiąca słów
Pewnie wielokrotnie obiło Ci się o uszy, że „żyjemy w kulturze obrazkowej” – zdjęcia, filmy, obraz – to jest to, co przyciąga naszą uwagę dużo bardziej niż tekst. A co na obrazku? Ty! A konkretnie Twoja twarz! Ludzka twarz ma magiczną moc przyciągania, buduje emocje, tworzy więź i relację z odbiorcą. Korzystaj z tej zasady jak najczęściej, a Twoi odbiorcy nabiorą przekonania, że…się znacie, a może nawet zaczną Cię lubić. Dużo łatwiej przyjść na zabieg do osoby, którą znam i którą lubię, nawet jeśli ta znajomość jest czysto pozorna i wynika wyłącznie z faktu opatrzenia się z Twoją twarzą w mediach społecznościowych!
2.Mocny nagłówek, który przyciągnie uwagę
Czy wiesz, że to od nagłówka (lub pierwszego zdania otwierającego) zależeć będzie, czy ludzie w ogóle przeczytają Twojego posta? 80% osób czyta nagłówek, ale rzadko cokolwiek więcej. Dlatego wzbudź zainteresowanie już od pierwszego zdania.
„Ulubiona terapia gwiazd”,
„5 mitów na temat”
„3 sprawdzone sposoby”
„4 najczęstsze błędy popełniane przez”
„Instrukcja krok po kroku”
„Tego nie powie Ci żaden specjalista”
„13-dniowy program na poprawę”
…lub zacznij od pytania:
„Czy wiesz, że…”
„Czy zdarza Ci się…”
„Szukasz sposobu na…”
„Masz już dość szukania”
„Zastanawiasz się, jak”
„Dlaczego tylko 10% kobiet…”
„Znasz sekret ..?”
Pytanie rodzi naturalne zaciekawienie po stronie odbiorcy, „wkręca” nas w poszukiwanie odpowiedzi. Stosuj pytania jak najczęściej!
3. Zanurz się w problemy klienta – pokaż, że rozumiesz ich sytuację
Ta część posta ma za zadanie pokazać Twoim klientom, że naprawdę znasz i rozumiesz ich problemy. Zakładając oczywiście, że naprawdę ja znasz i to nie tylko te, o których Ci mówią. Baczna obserwacja i wsłuchanie się w klientów pomoże Ci odkryć ich głębsze motywacje.
Jaka jest prawdziwa motywacja, która kryje się za potrzebą likwidacji zmarszczek? Może potrzeba akceptacji? Albo dominacji? Jeśli trafisz z chirurgiczną precyzją w potrzeby swoich klientów, dużo szybciej zareagują na Twojego posta. Poznaj prawdziwe motywacje klientów i zaadresuj je w swoim poście.
Czy ty też tak masz, że patrzysz w lustro i widzisz zmęczoną twarz? Myślisz, jak ukryć ślady niewyspania, przepracowania i…nieuchronnego starzenia? A przecież nie masz czasu i pieniędzy na inwestowanie w drogie terapie ani-ageing!
4. Zaproponuj rozwiązanie
Tutaj masz pole do popisu, aby przedstawić swój zabieg, produkt, usługę. Przedstawić – nie oznacza zasypać klienta dziesiątakami opisów i detali Twojego wspaniałego nowego urządzenia! Ani też opisem pełnej procedury zabiegowej, czy szczegółowym wyjaśnianiem działania poszczególnych składników! Ten etap posta to odpowiedź na bolączki i problemy klienta, z przedstawieniem korzyści z jego perspektywy. Twoim zadaniem jest podać klientowi gotowe rozwiązanie prosto na talerzu, w taki sposób, że wydaje się jedyną rozsądną opcją.
Skąd to wiemy? Z takim problemem przychodzi od nas wiele klientek. Proponujemy im zabiegi, które dają widoczne efekty odświeżenia i odmłodzenia rysów twarzy. Poczujesz się młodsza, już po pierwszym zabiegu! W cenie, która Ciebie zaskoczy!
5. Zakończ CTA (call to action), czyli wezwij do działania!
Zachęć do interakcji pod postem – im więcej komentarzy i udostępnień, tym większa ilość Twoich fanów zobaczy posta (tak działa algorytm Facebook’a). Jeśli przedstawiasz ofertę i zachęcasz do skorzystania z promocji, wyraźnie zaznacz, co klient powinien teraz zrobić.
„Zadzwoń teraz, aby zarezerwować wizytę w promocyjnej cenie!”
„Kliknij w link, aby zapisać się na bezpłatną konsultację”
…lub zachęć do interakcji
„Napisz w komentarzu, które rozwiązanie wybierasz A czy B”
„Daj znać, czy próbowałaś już tej metody”
„Oceń na ile ta porada była przydatna w skali od…”
Zerknij na ten przykład:
Celebrytki zdradzają swój sposób! (nagłówek)
Czy zastanawiałaś się kiedyś nad tym, czy jest sposób, aby raz na zawsze poradzić sobie z kłopotliwym owłosieniem? (potrzeba klienta)
My go znamy! Nie tylko z gazet. Pomogliśmy już dziesiątkom kobietom, które:
- Nie cierpią się golić codziennie pod prysznicem – to głupi obowiązek, a do tego wysusza skórę
- Nigdy nie chodzą bez rajstop z obawy o to, że ich wysuszona goleniem skóra z widocznymi odrostami będzie wyglądać…nieapetycznie
- (problem…)
- (problem…)
Dzięki kuracji nowoczesnym laserem diodowym, zredukujesz 60% owłosienia, już po 1 zabiegu. Pełen efekt zobaczysz po 3 zabiegu. Depilacją laserową zajmujemy się od 10 lat, dlatego wiemy, jak zrobić to skutecznie, szybko i bezboleśnie. (rozwiązanie)
Skorzystaj z wiosennej promocji -20% (CTA) na zabiegi depilacji laserowej i ciesz się nieskazitelnie gładką skórą przez cały sezon!
A teraz spójrz na przykładowego, gotowego już posta. Tak mogłaby wyglądać komunikacja dla zabiegu laserem frakcyjnym Finexel od Nova Group, który wykonałam w klinice Vitalife w Poznaniu. Oczywiście zamiast zdjęcia, możesz wstawić filmik z zabiegu lub karuzelę złożoną z kliku zdjęć (przygotowanie do zabiegu, przebieg zabiegu, bezpośrednio po, etc)
A oto 8 trików, które wzmocnią zainteresowanie Twoją ofertą:
- Pytania, które zaczynają się od „Dlaczego” zmuszają odbiorców do myślenia! „Dlaczego 99% klientów poleca nasz gabinet?” jest nie tylko jest bardziej efektowne niż standardowe „99% klientów poleca nasz gabinet”, ale również brzmi bardziej autentycznie!
- Precyzyjne liczby wydają się bardziej wiarygodne. 2490 zł jako cena pakietu wydaje się „lepiej policzona” niż 2500 zł. „95% klientów powraca na tę usługę” brzmi lepiej niż „100% klientów powraca”
- Wprowadź do swojej publikacji emocje. Klienci nie lubią „drewnianych” postów, które w żaden sposób ich nie angażują emocjonalnie. Jeśli powiesz im „Jestem bardzo podekscytowana, właśnie otwieram paczkę z przepiękną tubką kremu. Już nie mogę się doczekać, kiedy użyję go do pierwszego zabiegu”
- Zamień słowo „cena” w „inwestycja”, szczególnie przy droższych zabiegach. „Inwestycja w młodość skóry” brzmi lepiej niż „Cena zabiegu”.
- Daj klientom punkt odniesienia, który uświadomi klientom, że cena usługi jest niewielka. „Inwestycja w ten profesjonalny tonik to 57 zł, czyli równowartość butelki dobrego wina!”
- Pozostaw ostateczną decyzję klientom. „Decyzja należy do Ciebie. Ty decydujesz czy chcesz szybko i bezpiecznie przywrócić młody wygląd swojej skóry”
- Zamieniaj cechy na korzyści Nie opowiadaj o tym, że „hi fu skraca włókna kolagenowe”. Skup się na tym, jakie korzyści ta technologia daje klientowi: poprawia owal twarzy i redukuje zmarszczki.
- Masz tą samą ofertę, co konkurencja? Daj więcej bonusów! Niekoniecznie cenowych. Możesz dodać drobne zabiegi gratis (ale upewnij się, że klienci znają ich wartość), które nie kosztują Ciebie dużo (masaż, maska, ampułka), ale mają znaczącą wartość dla klienta.
Więcej wskazówek na temat angażujących postów, skutecznej oferty i sposobów na pozyskiwanie klientów znajdziesz w tym e-booku.