Jak rozwijać ofertę zabiegową, aby przyciągać klientów na zabiegi beauty?
Atrakcyjna i rentowna oferta zabiegowa to podstawa każdego dobrze funkcjonującego gabinetu. Z jednej strony, gwarantuje zainteresowanie klientów, co przekłada się na ruch w gabinecie. Z drugiej, dobrze skalkulowana, pozwala czerpać satysfakcjonujące zyski. Jak osiągnąć tę idealną harmonię pomiędzy oczekiwaniami klientów a własną satysfakcją z dobrze prowadzonego biznesu?
Nie rozwijasz się – nie istniejesz
Prowadzisz gabinet od dłuższego czasu i masz sporo lojalnych klientów, którzy chcą przychodzić tylko do Ciebie? Upewnij się, że właśnie dla ich rozwijasz swoją ofertę zabiegową! Klienci uwielbiają nowości. Chcą mieć poczucie, że dostają to, co najlepsze. Jeśli nie dostaną tego od Ciebie, to pójdą poszukać w innym miejscu. Dzisiejszy mocno konkurencyjny rynek daje klientom spore możliwości wyboru.
Czego pragną klienci?
Od jakiegoś czasu wyraźnie obserwujemy zainteresowanie klientów zabiegami nieinwazyjnymi z minimalnym okresem rekonwalescencji, a oczekiwane efekty, to coraz częściej naturalność, mała inwazyjność, rewitalizacja oraz bezpieczeństwo. Regeneracja, odmładzanie, stymulowanie skóry do pracy, czytamy w Aesthetic Business, portalu dla specjalistów branży beauty, to dominujące trendy w estetyce. Klienci coraz częściej decydują się na zabiegi przynoszące długofalowe efekty, na które warto poczekać. Oczekują personalizacji, czyli indywidualnego podejścia do swoich problemów, wsłuchania się w ich potrzeby i subtelniejszych efektów. A więc raczej zaplanowanej i zaawansowanej strategii zadbania o nich całościowo – od zabiegów odbudowujących, przez regenerację skóry, aż po suplementację domową. Klienci zaczynają rozumieć, że dla prawdziwych i trwałych efektów bardziej liczy się kompleksowe podejście do zdrowia i urody – opłaca się zainwestować w program, a nie tylko jeden zabieg.
Co to oznacza dla Ciebie? Niezależnie od tego, jakie dokładnie usługi świadczysz, klienci na pewno docenią zróżnicowaną i atrakcyjną ofertę zabiegową. Innowacyjne sprzęty i produkty o udowodnionej skuteczności zapewnią Ci zadowolenie i lojalność Twoich klientów. Ale to nie wszystko. Twoje zabiegi muszą dawać Ci odpowiedni zwrot z Twoich inwestycji: kosztów i czasu pracy.
Wprowadzasz do gabinetu nowe urządzenia? Zobacz, co oferuje rynek i wybieraj tylko sprawdzone rozwiązania o udowodnionej skuteczności. Szczególnie, jeśli czeka Ciebie większa inwestycja, upewnij się, że działasz z partnerami, którzy oferują coś więcej niż dobrą cenę. Zwróć uwagę na markę i doświadczenie dystrybutora oraz opiekę posprzedażową, jaką oferuje, chociażby w postaci błyskawicznego serwisu w razie usterek. Co jeszcze będzie ważne? Upewnij się, że będziesz mieć stałe wsparcie i szkolenia sprzedażowe dla Twojego zespołu. Nie chcesz przecież zostać z super urządzeniem, które nie będzie na siebie pracować!
Chcesz przekonać się, czy urządzenie jest „dobre”? Po prostu przetestuj na sobie! Jeśli Ty będziesz zadowolona z procedury i efektów, zapewne będą również Twoi klienci. Ja też, jak widać, testuję. Tutaj zabieg resurfacingu z wykorzystaniem nowoczesnego ablacyjnego lasera frakcyjnego CO2 Finexel od Nova Group, którego wyjątkowe parametry pozwalają na głębszą penetrację skóry oraz skrócony okres gojenia. Bezpieczeństwo zabiegu, szybka regeneracja i efekt, to rzeczy, które na pewno przyciągną klienta!
Przede wszystkim dobra marka
Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Dermatic – dobre marki w gabinecie w połączeniu z przystępną ceną, to ważne czynniki, które będą decydować o Twoim sukcesie. Poza poleceniami oczywiście, które są bezkonkurencyjne!
Można by zapytać, jaka marka jest dobra? Taka, która daje klientom świetne efekty, a Tobie zapewnia kompleksowe instrumenty sprzedaży. Dla przykładu, nowa marka kosmetyków dla mężczyzn True, to nie tylko preparaty które dobrze wyglądają, ale przede wszystkim, dzięki wysokim stężeniom składników aktywnych – działają! Czy klient to doceni? Na pewno! Warto przy okazji sprawdzić, co jeszcze daje producent: ekspozytor na produkty, materiały edukacyjne, próbki, testery to sprawdzone mechanizmy, które ułatwią Ci sprzedaż.
Nie dowiesz się, zanim nie policzysz!
Czy nowe produkty, usługi, urządzenia, które planujesz wprowadzić do gabinetu będą na siebie (i Ciebie) pracować? Nie dowiesz się zanim nie policzysz! Kiedy ostatnio robiłaś zestawienie wszystkich swoich zabiegów, aby porównać ich zyskowność? Niech zgadnę…nigdy? Czas to zmienić – ta wiedza może Ciebie nieźle zaskoczyć! Bez świadomości tego, jakie usługi przynoszą Tobie zyski, a jakie stratę, działasz kompletnie po omacku. Pomyśl, jak skutecznie zwiększysz swoje zyski, jeśli zaczniesz koncentrować się na usługach, które przynoszą Ci najwięcej zysku, a pożegnasz się z tymi, do których notorycznie (najczęściej nieświadomie) dokładasz z własnej kieszeni!
Pamiętaj, że największą dźwignią dla Twojego zysku jest cena usługi. Podwyżka ceny wpłynie na Twój zysk w dużo większym stopniu niż cięcia kosztów czy wzrost sprzedaży (chociaż każdy z tych elementów warto optymalizować). Analogicznie, wszelkie promocje i rabaty będą najszybciej prowadzić do erozji zysku.
Licząc zyski, nie zapomnij wziąć pod uwagę czasu trwania poszczególnych zabiegów oraz uwzględnić roboczogodziny, czyli wszystkich kosztów gabinetu w czasie, w którym prowadzone są usługi, sprowadzone do jednej godziny. Skorzystaj z gotowych kalkulatorów, które pomogą Ci to policzyć. Możesz sięgnąć po darmowy kalkulator online tutaj.
Jak się wyróżnić w tłumie?
Rynek zabiegów estetycznych, po okresie dynamicznego rozwoju, wchodzi powoli w fazę dojrzałości. Skąd to wiemy? Rośnie dostępność usług dla klientów, a co za tym idzie – pojawia się odczuwalny wzrost konkurencji. Coraz częściej elementem konkurowania staje się niska cena. A jednak warto mieć na uwadze, że klienci rzadko szukają najniższej ceny! Znacznie ważniejsze jest dla nich wyjątkowe doświadczenie i personalizacja, Twój profesjonalizm, empatia, atmosfera w gabinecie, czy unikalny sposób, w jaki świadczysz usługę. To niezawodne sposoby na wyróżnienie się z tłumu, które sprawdzą się również u Ciebie.
Masz już klienta i co dalej? Wsłuchaj się w jego potrzeby i sprawnie rozwiązuj jego problemy skuteczną i dobrze dopasowaną ofertą! Zrób wszystko, aby zaoferować mu świetną usługę i niesamowite doświadczenie, po które będzie chciał wracać. Właśnie do Ciebie.