• Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online “Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt

Masz pytania?
+48 663 664 441
trener@joannamaczka.pl
RejestrujZaloguj
Joanna Mączka
  • Home
  • O mnie
  • KURSY
    • Social Media Pozyskiwanie Klientów
    • Skuteczna sprzedaż zabiegów i kosmetyków
    • 9 strategii zwiększania zysków
    • Rolki na Instagramie
    • Jak sprzedawać pakiety, rozszerzone lub droższe usługi?
    • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
  • Szkolenia
    • Szkolenie online “Schematy sprzedaży przez telefon i Messenger”
    • Program Mentoringowy
    • 26 sposobów na pozyskiwanie klientów przez Instagram
    • Jak zbudować cennik, który zarabia?
    • Szkolenia na zamówienie
  • Bezpłatnie
    • Techniki sprzedaży 3 bezpłatne lekcje
    • Kurs Social Media Bezpłatna Lekcja
    • Kalkulator zyskowności Twojej oferty
    • Pobierz E-book
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
      • Cart

        0

    Mniej na cenniku, więcej w kieszeni

    • Wysłane przez Joanna Mączka
    • Kategorie Blog, Finanse, Planowanie, Strategia
    • Data 14 stycznia 2021

    Niezależnie od tego, czy kupujemy parę dżinsów, wybieramy kolejny film na Netflixie, czy wybieramy szkołę dla naszego dziecka, nasze codzienne decyzje – od tych prozaicznych do gruntownych wyzwań – stają się coraz bardziej skomplikowane z powodu przytłaczających możliwości wyboru, z którym musimy się zmierzyć.

    Więcej nie oznacza lepiej?

     

    Czy więcej możliwości faktycznie oznacza lepsze decyzje i większą satysfakcję? Na pierwszy rzut oka wydawałoby się – oczywiście, że tak!

    Amerykański psycholog Barry Schwartz w swojej bestsellerowej pozycji „Paradoks wyboru” wyjaśnia, dlaczego wielość opcji może jednak okazać się szkodliwa dla naszego samopoczucia. Im więcej opcji nasz mózg musi przeanalizować, tym bardziej się „męczy”. W konsekwencji – zbyt duży wybór nas po prostu paraliżuje.

     

    To jednak nie wszystko. Wyobraź sobie, że zbyt duży wybór eskaluje nasze oczekiwania. I nawet po zakupie obniża nasze zadowolenie z dokonanego wyboru, ponieważ myślimy o wszystkich opcjach, z których nie skorzystaliśmy. Myślimy, że gdzieś tam pewnie było lepsze rozwiązanie i rodzi to w nas poczucie winy.

     

    Pamiętasz ostatni raz, kiedy zamawiałaś pizzę? Przeglądasz to przepastne menu – dobre 10 stron i 100 wariancji pizzy. Czasem różnią się między sobą o pół oliwki. Czy to naprawdę potrzebne? Za każdym razem i tak biorę ser, szynka, pieczarki!

     

    Jak otwieram menu, w którym jest mocno przeselekcjonowana oferta dań, to dla odmiany, mam wrażenie, że ktoś to naprawdę przemyślał i serwuje mi tylko to, co najlepsze. Ułatwia mi to wybór, z przyjemnością analizuję 3-5 pozycji w ramach każdego dania. Nadal jest w czym wybierać – jest jakieś wyzwanie, ale stymulujące, a nie męczące (mózg jest zajęty, ale nie przegrzany).

    Siła ograniczonego wyboru

     

    Czujesz różnicę? Wybór jest potrzebny, ale ważne, żeby był ograniczony!

    Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o alternatywy, lubią mieć jakieś punkty odniesienia, szczególnie w sytuacjach i kategoriach, które są dla nich nowe. Jednak zasypanie ich zbyt dużą ilością możliwości doprowadzi prędzej do paraliżu decyzyjnego niż zakupu.

    Barry Schwarz argumentuje, że wyeliminowanie wyborów może znacznie zmniejszyć odczuwany przez nas stres i niepokój.

     

    Tak więc, Twoim kluczowym zadaniem przy budowaniu oferty jest odpowiedź na pytanie, jak zmniejszyć liczbę opcji do jej rozsądnego rozmiaru. Na pewno znajdziesz ten złoty środek.

    Złoty środek?

     

    Złoty środek? O co chodzi z tym środkiem?

    • Jako klienci, zwykle wybieramy produkt ze średniej półki (szczególnie jeśli nie znamy przedziału cenowego danej kategorii)
    • Po przejrzeniu karty w restauracji większość gości zamawia wino w środkowym przedziale cenowym
    • Okazuje się, że środek ma magiczną moc przyciągania: nabywcy minimalizują ryzyko zakupienia produktu słabej jakości i ryzyko przepłacenia

     

    Twoja oferta też, powinna być tak ułożona, aby dawać klientom ograniczony wybór (ale go dawać!). Innymi słowy, prezentuj klientom usługi w taki sposób, żeby mieli z czego wybierać. Szczególnie, jeśli pokazujesz usługi premium lub usługi droższe (np. pakiety), upewnij się, że dajesz klientom bezpieczne lądowanie w postaci środka, który jest komfortowy dla klienta, a Tobie przynosi odpowiedni zysk. Zobacz, jak stworzyć taką ofertę tutaj.

     

     

    Życzę Ci samych dobrych wyborów w tym roku.

    Tag:blog, cele, planowanie

    • Udostępnij:
    author avatar
    Joanna Mączka

    Działam w branży beauty jako praktyk marketingu od ponad 20 lat, w branżach kosmetyków, manicure hybrydowego, make up i medycyny estetycznej. Kocham dzielić się wiedzą z wszystkimi, którzy tego potrzebują, dlatego na swoim koncie mam mnóstwo przeprowadzonych szkoleń, konferencji branżowych oraz webinariów. Zapraszam Ciebie serdecznie na mój kurs online, dedykowany specjalnie gabinetom zabiegów estetycznych, urody i SPA.

    Poprzedni post

    Pokaż mi swoje cele, a powiem Ci, co osiągniesz
    14 stycznia 2021

    Następny wpis

    Cena wysoka czy niska, czyli jak optymalnie ustawić cennik
    18 lutego 2021

    Może Ci się spodobać

    pexels-george-milton-6954220 (1)
    Jak zwiększyć zasięgi w social media dzięki komunikacji video?
    1 czerwca, 2024
    strategia social media_Joanna Maczka_3
    Przestań wozić taczki z gruzem. Zajmij się strategią!
    20 kwietnia, 2024
    5 sekretow skutecznej sprzedazy joanna maczka_2
    5 sekretów skutecznej sprzedaży
    19 listopada, 2023

    Szukaj

    Kategorie

    • APlikacje
    • Blog
    • Budowa Marki
    • Cena
    • Design / Branding
    • Facebook
    • Finanse
    • Grupa Docelowa
    • Instagram
    • Klient
    • Kosmetyki
    • Media Społecznościowe
    • Narzędzia
    • Oferta
    • Planowanie
    • Program lojalnościowy
    • Promocja
    • Psychologia sprzedaży
    • Reklama
    • Sprzedaż
    • Strategia
    • szkolenie
    • Treści
    • Video
    • Wywiady

    Produkty

    • Promocja!
      Nagranie z Webinaru VIP “Jak stworzyć cennik, który zarabia?” plus Kalkulator Zyskowności Oferty 96.00 zł 67.00 zł
      Dodaj do koszyka
    • Promocja!
      Webinar “Jak szybko odzyskać klientów i pozyskać nowych?” 57.00 zł 39.00 zł
      Dodaj do koszyka
    • Promocja!
      E-book “26 Sposobów na Pozyskiwanie Klientów z Instagrama” 119.00 zł 37.00 zł
      Dodaj do koszyka

    Najnowsze kursy

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Pozyskiwanie klientów do gabinetu w 6 krokach

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    Strategie cenowe Twojego gabinetu, czyli 9 kroków do większych zysków

    (+48) 663 664 441

    trener@joannamaczka.pl

    Twoje konto

    • Moje konto
    • Mój profil
    • Zapłać – zamówienie
    • Koszyk

    Linki

    • Sklep
    • Zarejestruj się
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Polecane

    • Pozyskiwanie klientów
    • Skuteczna sprzedaż
    • Rolki na Instagramie

    Popularne

    • Kursy on-line
    • Pobierz E-book
    • Pozyskiwanie klientów

    Joanna Mączka © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    • Polityka prywatności

    Zaloguj się przy użyciu konta

    Zgubiłeś hasło?

    Nie masz konta? Zarejestruj już się teraz

    Zarejestruj się teraz

    Jesteś już użytkownikiem? Zaloguj się